ik heb sedert het begin remproblemen, dwz nu na 90.000km nog steeds niet opgelost. Om de 20 à30.000km zijn de linker voor en rechter achter remblokken volledig op. De andere zijn nog als nieuw. Reeds vervangen: de volledige electronische ABS sturing, de volledige hydraulische sturing van de remmen. Het probleem blijft en de garage weet geen raad en volgt een trial en error systeem in de hoop dat het wel overgaat.
De invoerder verschuilt zich achter de wettelijke garantiebepalingen en schuift door naar de dealer.
Tegelijk verbruikt deze auto 6.8l/100km; zijnde een halve liter meer dan mijn vorige 9.5 en 1 liter meer dan ik had verwacht. (slepende remmen ?)
wie helpt mij????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou kunnen dat er alsnog een rem blijft hangen,tenminste daar ga je van uit omdat de andere kant nog als nieuw is,ga er een stuk mee rijden en een paar x flink remmen,krik dan de auto op (beste auto op een brug),en kijk of er een rem blijft hangen.
Maar het lijkt mij een probleem in de hoofdremcilinder,aangezien de LV en de RA remblokken op zijn,dat komt dat naar mijn idee uit de hoofdremcylinder.
Ricky.
20 a 30 d km is niet heel gek voor zo n auto
maar denk eens dat de versleten blokken remmen en de niet versleten blokken NIET remmen
k zal wel weer water in brand steken maar controleer dit eens
[quote=CARS&MOTORS]20 a 30 d km is niet heel gek voor zo n auto
maar denk eens dat de versleten blokken remmen en de niet versleten blokken NIET remmen
k zal wel weer water in brand steken maar controleer dit eens[/quote]
Is een goeie van je,dat kan ook nog...precies anders om.
Ricky.
ach
k heb weleens van die ingevingen
water brand niet tot k wat zeg en t klopt
zien ze allemaal water fikken
(brandweer blij)
ha ha ha..dik! toch?
mn vorige autos (saabs) deden het +/-100.000km met een stel remblokken. De banden voor werden vervangen op 70.000km, achter liggen nog steeds de eerste in prima staat. (90.000km). aan de rijstijl zal het niet liggen.
17 jaar
zeker 90000 km snelwg en 10000 stad
nee, 80.000 - 20.000km.
wat het probleem nog flagranter maakt: na 90.000km en 1,5 jaar slaagt men er bij het "veilige" SAAB er niet in om een ernstig remprobleem op te lossen.
De opvolging en reactie bij de invoerder is beschamend.
3de SAAB, laatste SAAB ?
17 jaar
ik vind dit geen verontrustende slijtage
vergeet niet dat tegenwoordig geen asbest meer in de rmmen (mag)zit(ten)
hierdoor kan de slijtage hoger liggenals wat men gewend is
[quote=karel.vanende]mn vorige autos (saabs) deden het +/-100.000km met een stel remblokken. De banden voor werden vervangen op 70.000km, achter liggen nog steeds de eerste in prima staat. (90.000km). aan de rijstijl zal het niet liggen.[/quote]
nu rij je ook geen SAAB meer;maar opel.
17 jaar
als ik dat geweten had!!!
bedankt iedereen voor de (professionele)hulp.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar