Saab 9-5: Storingscode's

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0T aut.

Wij hebben een 9-5 van een klant waar steeds het motorstoringslampje van gaat branden. Uitlezen geeft de volgende code's:

P0101 luchtmassameter
P0004 ?
P1100 ?

Onze uitlezer kent de laaste twee code's niet, kan iemand mij daar mee helpen?

De auto rijdt normaal, geen merkbare storingen. Na het resetten duurt het meestal 2 tot 3 dagen voordat het storingslampje weer aan gaat. Ook dan blijft de auto normaal goed rijden.
Wel wordt de auto veel gebruikt voor korte ritten en heeft behoorlijk veel last van geelbruine sludge. De slangen/pijp van de carterontluchting zijn goed en schoongemaakt/doorgeblazen. Ik weet niet of de carterontluchting gemodificeert is of dat dit nog zou moeten. Tijdens het controleren heb ik wel water(?) in de luchtmassameter gevonden. Dit water zorgde ervoor dat de motor bij een koude start stationair kort onregelmatig draaide. Alles droog gemaakt en geen problemen meer, maar ik weet niet waar dat water vandaan komt.
Vandaag weer uitgelezen, dezelfde storingscode's. Luchtmassameter zag er droog uit.

Nu kan de LMM gewoon stuk zijn....

Alvast bedankt voor het meedenken.

Hilbrand Bos

Geplaatst door Hilbrand Bos (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

leo saab (0) PRO, 16 jaar geleden

Hilbrand Het kan de lmm zelf zijn maar de code verwijst naar een arm mengsel ,zou dus ook lucht lekkage na de lmm kunnen zijn tot en met het inlaat spruitstuk,ook als de tankontluchtings klep open blijft staan word deze code gevormt,in een enkel geval is het voorgekomen dat de lamba sonde dit verkeerd zag daarom moet je ook de uitlaat goed controleren voor de lambasonde Gr Leo

Hilbrand Bos (0) PRO, 16 jaar geleden

Leo, bedankt voor je reaktie. Vandaag de auto weer in de werkplaats gehad. Controle van het inlaat en uitlaat systeem leverde niets op, geen lekkage's. Tankontluchtingsklep werkt ook naar behoren. Als je in de stromingsrichting van de lmm kijkt, zitten er 3 kleine ''weerstandjes'', één was zichtbaar verbrandt. Dus heb ik de lmm vernieuwd en heb goede hoop dat ik daar het probleem mee opgelost heb. Ook heb ik de laatste carterontluchtings modificatie gemonteerd en alles goed gereinigd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.