ik ben magazijnmedewerker bij een autobedrijf , prive heb ik een altea tdi van 2005
ik heb het volgende probleem die ik hier eerst voorleg voordat ik naar de seat/vw dealer stap
stationair bij warme motor wil de motor wel wat schommelen (beetje 3 cilinders gevoel), als ik de koppeling in trap is dit na 2 a 3 seconden over en loopt hij mooi rond
bij fors optrekken laag in toeren 1400-1800 rpm komt er soms een fijne trilling in de auto , gas los is
het meteen weer over , bij optrekken boven de 2500 rpm is dit niet het geval
bij overschakelen vooral naar de 3 -4 en 5 is er wat een vrije slag voelbaar in de aandrijving , een beetje klonk gevoel bi , bij warme start hoor/voel ik ook wat een klonk bij het aanslaan , het starten gaat koud direct , warm wat trager , vliegwiel maakt geen lawaai , (behalve het druklager zo nu en dan )
zijn dit de voorbodes van een naderend defect vliegwiel of is deze nu al afgeschreven
ik heb namelijk nog een garantieverzekering lopen die dit wel dekt ,alhoewel er uitsluitend over een defect wordt gesproken , en ja dit is nog niet het geval denk ik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoor je ook een bijgeluid (rammelen) als je de koppeling loslaat? En dat weer weg is als je de koppeling intrapt?
Dit zijn geen voorbodes, vliegwiel is stuk. Gewoon een vast vliegwiel monteren, de auto loopt rustiger, onderdelen goedkoper en blijft heel.
Jos.
Dit verhaal lijkt inderdaad heel veel op een voorbode van een defect 2 massa vliegwiel.
Zeker als je nu al voel dat de motor al ligt te schudden, dan moet je er wel van uitgaan dat je 2 massa vliegwiel aan het stuk lopen is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar