In september ben ik met inparkeren tegen een trekhaak van een Saab gerold. Dit ging zeer langzaam (+/-1 km/h).
Nu beweert de tegenpartij dat de trekhaakbalk gescheurd is. Zelf wordt ik nu aansprakelijk gesteld voor die schade die volgens mijn logisch nadenken niet hierdoor onstaan kan zijn. Mijn auto heeft totaal geen schade aan de kunstof bumper en zelfs geen deuk in mijn aluminium kentekenplaat. Die zijn volgens mij toch minder sterk als een trekhaak.
Hiermee krijg ik het gevoel dat ze mij willen laten opdraaien voor een oude schade.
Door dit gevalletje zak ik terug van trede18 naar 13 van de BM ladder van de verzekering.
Wel houd ik nog de max. korting maar als er nu wel een keer een echte aanrijding van mijn kant gebeurt gaat het mij veel meer geld kosten voor iets wat ik erg onterecht vind.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en /of mij kan adviseren wat te doen.
Met vr. gr. Melcher
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ga eens met je verzekeringsmaatschappij praten.
Dat is nu juist het punt.
Ik heb het aan gegeven dat ik het niet eens ben met dat ik aansprakelijk word gesteld met de schade, maar ze doen er niets aan. Sturen geen expert langs enz.
12 jaar
Meer antwoord zal je helaas op deze site niet krijgen.
12 jaar
Brief schrijven met foto s met daarin de toedracht en de hoeveelheid schade die er aan jou auto is ontstaan (niets) hoe kan geen schade dan een gescheurde balk veroorzaken?
Tegenparij heeft neem ik aan ook gezien dat er aan jou auto geen schade was.
Als zoiets al een gescheurde balk oplevert hou ik mijn hart vast als er een zware caravan aan dat haakje hangt , zal waarschijnlijk de hele trekhaak er onderuit breken.
Zolang een schadezaak niet afgewikkeld is, maar wel gerepareerd, dienen de vervangen onderdelen bewaard te worden of op z'n minst foto's gemaakt te zijn van de te vervangen onderdelen aan de auto nog vóórdat deze vervangen worden. Uiteraard als bewijsvoering.
Aangezien dit gevalletje al in september heeft plaatsgevonden en men er nu pas mee komt, neem ik aan dat er zowel geen defecte delen zijn bewaard en er ook geen foto's van zijn. Geen bewijs dus meer. Degene die eist, die bewijst.
Lijkt me in dit geval een klare zaak. Indien je met rechtsbijstand verzekerd bent, laat je dit klusje door hen opknappen. Daarvoor betaal je premie.
Even een update,
Ik heb een bezwaarschrift geschreven naar mijn verzekeringsmaatschappij.
Gelukkig had ik al afgelopen september foto's gemaakt van de voorkant van mijn auto, twee weken na die aanrijding.
Deze heb ik bijgevoegd plus nog wat technische gegevens van trekgewichten betreffende de saab 9-3.
Afwachten maar.
12 jaar
Update,
Heb via de mail twee foto's van de scheur in de trekhaakbalk gekregen.
Het lijkt mij een vermoeidheids scheur.
Weet iemand wat voor mat. de balk achter de bumper is? Het lijkt mij aluminium.
Het is trouwens een saab 9-3 cabrio uit 2001
De scheur zit nl. in de balk die voornamelijk de kogeldruk opvangt lijkt mij.
Weet iemand of ik hier ook foto's kan uploaden?
Mel
12 jaar
Foto's Saab
http://img194.imageshack.us/img194/2627/...[IMG]
http://img827.imageshack.us/img827/2632/...[IMG]
12 jaar
Bedankt Moderator
Mel
12 jaar
Die balk lijkt/is inderdaad van aluminium.
Trekhaken worden echt niet van dat materiaal gemaakt.
Naar mijn idee is dit de steundrager voor het kunststof deel van de achterbumper. Bij menig andere auto moet die zelfs verwijderd worden als er een trekhaak gemonteerd dient te worden.
Dat scheurtje zit er inderdaad maar heeft geen enkel nadelig gevolg.
Naar mijn idee is er niets mis mee.
De trekhaak en bevestigingsbeugels zijn van staal , de balk waar de scheur inzit is van aluminium of iets wat daar voor door moet gaan.
Deze balk staat mijns inziens los van de trekhaak .
Lijkt meer een spanningscheur of zelfs door oxidatie veroorzaakt.
Is de diagnose bij de tegenpartij door een expert gedaan of door hobbybob van de hoek.
Eigenlijk gaat het hierom,als de schade acceptabel was geweest had je het uit eigen zak betaald.
Nu is de schade groter dan verwacht en nu moet je je verzekering aanspreken en dat kost je een aantal treden.
Dat is denk ik de waarheid achter het verhaal en nu probeer je daar bewijzen voor te verzamelen dat het niet gekomen is door de aanrijding.
Is er een expert bij geweest?.
Zo ja,dan zijn zijn bevindingen bindend.
Zo nee,dan is het bedrag onder de 1000 euro.
Uiteindelijk heb je er tegen aan gezeten,er is dus schade ontstaan en wel of niet terecht geclaimd,jij hebt er tegen aan gezeten.
kijk,voor degene die moet betalen is het altijd een klein tikkie geweest en kan dat nooit gekomen zijn door de aanrijding.
Overigens denk ik dat dit soort zaken niet op problemcar thuis horen.
We zijn er om technische problemen op te lossen,geen verzekering technische zaken.
12 jaar
[quote=primera p11]Overigens denk ik dat dit soort zaken niet op problemcar thuis horen.
We zijn er om technische problemen op te lossen,geen verzekering technische zaken.[/quote]
Helemaal mee eens...
Dit topic is daarom gesloten.
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar