Ik heb een Cordoba uit 2005 en heb het volgende probleem:
De achterruit verwarming maakt sluiting of de zekering is te licht?
Uit de zekeringkast haalde ik een doorgebrande zekering van 20 amp. en voor mijn gevoel moet dit te licht zijn.
Maar omdat er in de deksel van de zekeringkast en ook niet boekje staat welke zekering wat is, weet ik het niet zeker hoe sterk de zekering moet zijn.
Heeft iemand misschien een afbeelding van de zekeringkast met de nummer en de waardes van de zekeringen voor deze auto.
b.v.b. dank.
M.v.g.
Dim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
25 amp zou goed moeten zijn, echter als deze ook doorbrand dan eerst de oorzaak zoeken anders kost het je straks je achterraam want die kan er resoluut uitknallen als de temp te hoog word.
En geloof me je schrikt je rot als dat gebeurd.
Heb je een multimteter / ohm meter? anders eerst even het element doormeten of laten doen.
Beste meneer Jonker,
Dank u wel voor het antwoord, ja ik heb een multimeter.
Van de week zal ik even meten van het relais naar het achterraam.
Hoeveel Ohm is ongeveer de weerstand van een achterraamverwarming?
En weet u misschien de verzamelplaats van de massa in het motorruim?
Is dit onder de accu?
Alvast dankt.
Mvg:
Dim
13 jaar
je moet een aanzienlijke weerstand meten, zo te dichter bij nul des te meer sluiting er is.
Een verzamelplaats voor massa is er niet, de hele auto is immers de massa.
Er gaat een dikke kabel vanaf de accu naar de carroserie en er zitten enkele extra massakabels naar je motorblok en bak toe.
Verder zul je in je hele auto overal massakabeltjes tegenkomen die ergens tegen het metaal zijn geschroefd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar