Beste ,
Ik heb een vraagje over mijn airco.
Heb vorige week mijn airco laten nazien in de garage omdat hij niet meer koelde resultaat geen gas meer arree 185 gr nog.
Gas opnieuw laten opdoen met vloeistof fluo voor detectie maar drukken bleken al niet goed te zijn lg stond op 8 bar en hg op 10 bar dus wat bleek drukventiel kapot te zijn.
Ok terug gas eraf en nieuw drukventiel ingezet en meteen nieuwe droogfilter ook vervangen.
terug gas op gezet druk heel goed nu 2 bar lg en 8 bar hg.
Koelt heel goed als ik van de garage weg rijdt nog zeker 100 km gereden die dag en geen probleem.
Dan de volgende dag terug weg en de airco werkt goed tot ik de auto bij mijn schoonouders laat draaien stationair geen koude lucht meer en de buizen naar het drukventiel allebij warm.
dan wagen stil gelegd en terug opgezet en weggereden en dan ging de airco wel weer terug tot ik thuis de wagen terug stationair laat draaien terug gedaan.
nu na 3 dagen zo te zijn terug naar de garage en laten cheken op lekken geen lek te zien met de detector en de bril.
Garagist zegt nu dat het de compressor is maar vindt dat toch raar koelen en niet koelen en de compressor kapot raar.
heeft iemand het zelfde probleem gehad
ps de verdamper is over 2 jaar terug vervangen
zou het misschien ook aan de ventilator schroef kunnen liggen?
of wat ik weet er dus geen raad meer mee.
met dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zelfde probleem bij mij op het werk gehad. was ook de compresser die het loodje heeft gelegd, waarschijnlijk door het te lang met onvoldoende olie/ koudemiddel te hebben gedraaid.
mvg
Denk dat blijegeit gelijkt heeft.Je drukken liggen dan erg laag zo 6 BAR HD leiding en lage druk ligt dan zo rond de 4 BAR.Oorzaak variabele pomp werkt niet meer goed doordat ie dus te lang leeg is geweest.
Beste ,
Ik weet niet wat de juiste waarden zijn maar op de machine van robinair stond de lg op 2 bar en de hg op 8 bar en toch problemen kloppen die waarden zijn die goed of niet
met dank
18 jaar
De drukken kloppen wel,maar waarom ie dan toch nog koud wordt is denk ik toch de hoeveelheid koudemiddel wat aan de lage kant is.Ik zal hem weer leegmaken en kijken wat er nu in zit.
Als de pomp defect is heb je andere waardes.Blijft altijd moeilijk advies geven vanaf je computer.
Zoals ook al in je beantwoorde e-mail:
Check de motortemperatuur (als die te warm wordt schakelt het motormanagement de airco automatisch uit)
(motortemperatuur wordt warmer als je de auto lang stationair laat draaien, dan dat je rijdt en rijwind krijgt)
Kijk op het moment van storing of je compressor dan wel ingeschakeld is en meedraait.
Als toevoeging: kijk of je ventilator(s) wel gaan draaien. (als die niet voor koeling kan zorgen zal het systeem zich ook uitschakelen, doordat de druk te hoog wordt) (hier heb je ook mider last van als je aan het rijden bent doordat de rijwind dan koeling geeft)
Hallo allemaal ,
ik ben in de seat garage geweest en de auto laten uitlezen geen probleem gevonden
ik moet nu wel terug vrijdag naar de airco man die gaat hem nog maar eens leeg halen en dan vacumeren en dan terug vullen misschien zit er nog ergens vocht te veel in zegt de garage
hoop dat het opgelost is vrijdag want zaterdag vertrekken we met de wagen op verlof
maar ja we zien wel
groeten
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar