close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Alhambra: airco probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Seat Alhambra
Bouwjaar: 1999
Brandstof: benzine
Motor: 2.0 Beste ,

Ik heb een vraagje over mijn airco.
Heb vorige week mijn airco laten nazien in de garage omdat hij niet meer koelde resultaat geen gas meer arree 185 gr nog.
Gas opnieuw laten opdoen met vloeistof fluo voor detectie maar drukken bleken al niet goed te zijn lg stond op 8 bar en hg op 10 bar dus wat bleek drukventiel kapot te zijn.
Ok terug gas eraf en nieuw drukventiel ingezet en meteen nieuwe droogfilter ook vervangen.
terug gas op gezet druk heel goed nu 2 bar lg en 8 bar hg.
Koelt heel goed als ik van de garage weg rijdt nog zeker 100 km gereden die dag en geen probleem.
Dan de volgende dag terug weg en de airco werkt goed tot ik de auto bij mijn schoonouders laat draaien stationair geen koude lucht meer en de buizen naar het drukventiel allebij warm.
dan wagen stil gelegd en terug opgezet en weggereden en dan ging de airco wel weer terug tot ik thuis de wagen terug stationair laat draaien terug gedaan.
nu na 3 dagen zo te zijn terug naar de garage en laten cheken op lekken geen lek te zien met de detector en de bril.
Garagist zegt nu dat het de compressor is maar vindt dat toch raar koelen en niet koelen en de compressor kapot raar.
heeft iemand het zelfde probleem gehad
ps de verdamper is over 2 jaar terug vervangen
zou het misschien ook aan de ventilator schroef kunnen liggen?
of wat ik weet er dus geen raad meer mee.

met dank

Geplaatst door

nathy (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

probeer ook eens de temp sensor voor motorelectronika, kan zijn dat de sensor een verkeerde waarde doorgeeft en hierdoor de airco uit zet, omdat bij hoge temp registratie de airco uigezet wordt ivm hoge vermogensvraag.

frans t 0
badge

18 jaar

Hallo Frans ,

Is dat dan die sensor die op de droogfilter zit die zou kunnen kapot zijn

met dank

nathy 0

18 jaar

nee dit is de temp sensor voor motor koeling deze is vaak dubbel uitgevoerd 1 deel is voor de aanwijzing van de meter in je dashbord en de andere is voor motor electronika.(blauwe stekker)

frans t 0
badge

18 jaar

Hallo Frans ,

De sensor is uitgemeten in de garage en ook aan de pc gekopelt en niets van fouten te vinden in het systeem
ik moet vrijdag terug naar de andere garage die de airco gedaan heeft hij gaat die nog een leeg halen en nog een vacium trekken en dan terug vullen

zullen nu moeten afwachten proleem is meer dat wij zaterdag vertrekken met de wagen op vakantie
maar ja

groeten

nathy 0

18 jaar

Als de verdamper stuk is geweest en je lang met een te lage druk hebt gereden heeft de compressor ook met te weinig olie gelopen. Als de verdamper vervangen is moet de compressor weer volop werken. Vaak gaat deze dus een tijdje later stuk (2 jaar is dan wel lang) maar het zou kunnen.
Het is natuurlijk wel erg belangrijk dat de ventilatoren goed werken.

joep5513 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.