Sinds een week of 2 geleden gaat de airco niet aan, als ik op de airco knop druk komt het symbool wel maar zodra ik het knop loslaat valt die weer weg.
Dus hij slaat helemaal niet aan.. ik wou eergisteren de airco bijvullen dacht dat die leeg was..garage heeft gecontroleerd en airco bleek vol te zijn.
Hij zij dat de aircopomp kapot was ofzo...deze is best prijzig ..
Weet iemand zeker of de aircopomp kapot is of is het wat anders? zoja dan regel ik wel ergens een revisie pomp
Alvast Bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt het niet door deze koude buitentemperaturen ?
Gr Stefan
zoiets dacht ik ook want het is tijdens de sneeuwperiode gebeurd....toen deed die het niet daarna WEER WEL! maar dat was ook de laatste keer tot nu toe werkt die nog steeds niet....
ik wacht het nog even af totdat de temeperatuur boven de 0 komt, misschien ontdooit er wel wat daarbinnen en gaat het opeens werken xd
Gr Tawab
14 jaar
Dat is 1 van de reden waarom de airco niet werkt de lage temperatuur.
Vind het dan ook prachtig hoe de garage heeft kunnen beoordelen dat het systeem vol is? en op welke manier.
Kan maar 1 ding bedenken, je bent binnen gereden en de monteur heeft de drukmeters aangesloten, en zag dat er druk op stond.
jep druk op dus vol, pomp slaat niet aan en zal de compressor kapot zijn.
Als het op die manier is uitgevoerd, kan nooit gezegd worden dat het systeem vol is, niemand kan dat.
precies hij heeft 2 slangen aangesloten en hij zei ow kijk die pijltje stijgt en hij haalde ze binnen 15 sec eraf, en zei airco is vol..
hij vroeg of ik de airco aan kon zetten , ik zeg nee hij wil niet aan gaan.. toen zij die 80% kans dat je aircopomp kapot is en 20% kans dat er iets electronics kapot is...
wil je het reparen doe ik het voor je kost je veel geld zo niet fijne dag verder..........
ik teleurgeteld weer naar huis..
14 jaar
Vriendelijke garage houder.
Zal der ook echt veel verstand van hebben. De manier die TheoStek omschrijft is de meest voor komende manier. Moet zeggen heb ze ok al gezien die der een schroevendraaier in het ventiel drukken.
Grote gas wolk = systeem op druk
Geen wolk systeem leeg.
Handige harry's allemaal.
Maar om heel eerlijk te zijn zou ik je geen revisie of sloop pomp aan raden. zelf geen goede ervaring mee.
14 jaar
Jerry
Waarschijnlijk gaat hij dus niet aan vanwege het koude weer buiten..
De pomp en de rest zal dus gewoon in orde zijn.
14 jaar
ben geen airco specialist maar volgens mij slaat de airco zowiezo niet aan onder de 5 graden
groetjes danny
14 jaar
klopt helemmal danny,
Het hangt een beetje kwa merk af. maar tussen de 3 en 5 graden schakelen ze uit.
@ Stefan Ik heb ook nooit gezegt dat de pomp stuk was.
Ik heb alleen gezegt dat de ervaringen die ik heb met ruilen en of sloop pompen slecht is.
14 jaar
Jerry
Dat verhaal maak je er zelf van, ik heb daar ook niks over gezegd, alleen dat hij nu waarschijnlijk niet zal werken door de lage temperaturen en de pomp gewoon in orde is.
Mocht hij toch kapot zijn of dat ooit gaan, weet Benyamin waar hij moet zijn..
14 jaar
Mijn Toledo had 's winters hetzelfde: je kreeg het airco-symbool niet aan.
Ik zou ff afwachten tot de buitentemperatuur weer wat hoger is. Waarschijnlijk boven graad of 4 - 5 zal die het weer doen (vorstbeveiliging).
14 jaar
[quote=Tawab]precies hij heeft 2 slangen aangesloten en hij zei ow kijk die pijltje stijgt en hij haalde ze binnen 15 sec eraf, en zei airco is vol..
hij vroeg of ik de airco aan kon zetten , ik zeg nee hij wil niet aan gaan.. toen zij die 80% kans dat je aircopomp kapot is en 20% kans dat er iets electronics kapot is...
wil je het reparen doe ik het voor je kost je veel geld zo niet fijne dag verder..........
ik teleurgeteld weer naar huis..[/quote]
Dacht het wel dat het op die manier is gegaan!! Zakken vullers zijn dat en de naam ijsboer nog niet waardig.
Bij deze temparatuur zakt ook de druk in het systeem, dus zou de auto onder ideaale temperaturen gebracht moeten worden ( 18- 21 °C).
Dan nog kan niet gezegd worden of het systeem vol is! of de juiste vulgraad heeft...!
Ook al zou de garage de verwarming aan hebben gehad, dan nog kan die diagnose niets uit wijzen hiervoor zal de auto de temperatuur en diens onderdelen de omgevingstemperatuur van de garage moeten hebben.
M.a.w had die moeten over nachten..
Ofwel je stationeert de auto in een garage (verwarmd) om te kontroleren of de airco aanslaat, of je wacht af dat de temperatuur omhoog gaat.
(In veel gevallen zijn dit garage's die een graantje mee pikken tot het airco gebeuren, omdat de STEK erkenning is afgeschaft, en weten van tuuten of blazen.
De Stek erkenning is dan wel afgeschaft, maar het diploma om aan auto airco te mogen werken is en blijft verplicht.)
Zodra de buitentemperatuur meter onder de drie graden komt slaat de airco inderdaad niet meer aan. Dit 'probleem' was mij ook al eens opgevallen. Zodra de temperatuur weer boven nul komt zal de airco het waarschijnlijk weer gaan doen.
14 jaar
het is geen probleem, en heeft ook niks met vorstgevoeligheid te maken.
het is puur een beveiliging. onder de 4 graden schakelt het airco systeem uit tegen bevriezen.
dus alleen boven 4 graden werkt de airco. dit hoort zo.
Groeten hans
Mensen Jullie hebben allemaal gelijk!!
de airco is beveiligd voor temperaturen onder de - meestal vanaf -4 !
Ik heb vorige week 4 uur lang gereden moest een lange afstand afleggen, waaardoor de motor lekker warm draaide, stond ff bij een benzite station stil, ik dacht laat ik is kijken of de airco nog steeds kapot is, ik druk erop en hooppaa de airco doet het prima!!!
Conclusie: - De garage waar ik bij langs ben geweest is 1 naaienden garage
- Airco werkt gewoon prima als het niet zo koud is !
Bedankt Allemaal! (Y)
14 jaar
Bedankt voor de feedback Benyamin!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar