auto trekt soms als een ouwe diesel. 130000 km, klant heeft steeds bij Seat in onderhoud geweest!!!!!!!!!!!!!
Ze kunnen hem niet helpen bij de dealer. Hij moet bij dit euvel van de dealer het contact afzetten en dan is alles terug een tijdje normaal.
Auto heeft op dat moment precies geen turbo meer, zoals bij een LMM die stuk is. Klant zet dan contact af en start terug, probleem gedurende een aantal km. opgelost. Dealer kan hem niet helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallo????
Ik moet de foutcodes nog uitlezen met VAGCOM, maar kent iemand dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jan vaak komt dit doordat de turbo druk te hoog oploopt als het contact dan af geweest is gaat het wel tot deze weer tehoog op loopt.
lees de storingen uit.
controleer de werking van de variabele turbo met een vacuumpompje of deze nog werkt ze willen wel eens vast gaan zitten.
groetjes jan.
foutcode 17965 - laaddrukregeling - regelgrens overschreden
P1557 - 35 - 00
90 % je turbo,
wat soms nog wel eens wil helpen, is het hefboompje een paar keer met de hand heen en weer doen dan wil het nog wel eens over zijn , maar meestal is uit elkaar halen en schoonmaken de enige remedie.En ook dat helpt niet altijd
Doet hij dit toevallig bij in een keer stevig doortrekken?? Heb ook al eens meegemaakt dat vacuumklep niet goed werkte! Je kan natuurlijke altijd ff een andere klep proberen... En vacuumlekkage?????? Succes
Hoi, ik rij prive ook een Seat Alhambra TDI 115PK en heb hetzelfde probleem.
Bij mij gebeurde het tijdens de vakantie dat de auto ineens meer dan de helft van het vermogen kwijt was, dit blijkt dan een noodloop te zijn.
De garage las dezelfde code uit, iets met laaddruk, en heeft het laaddrukklepje (n75) vervangen in de hoop dat het probleem zou zijn opgelost. Toch deed het probleem (noodloop) zich weer voor en uit meting bleek dat er iets met de lmm niet goed is. Beide componenten blijken nogal gevoelig te zijn en regelmatig vervangen te worden bij dit type motor (vag).
Ik gan nu naar iemand van de tdi club die zegt een betere lmm te hebben als de Bosch die in de Seat zit, hij schijnt een volledige analyse te maken van de rijdende auto waaruit dan blijkt waar het probleem zit.
Ik zal je op de hoogte houden hoe dit afloopt.
17 jaar
alleen is het bij jhl geen lmm, het is eerder een vacum probleem, of een turbo probleem!
vooralomdat hij aangeeft bovenste grenswaarde overschreden!
vag-com aansluiten en meetwaardeblok kijken
naar laaddruk
als die boven 2100 komt
99% variabele schoepen vast van turbo
beste remedie is dan originele turbo bij dealer bestellen
turbo vervangen; reinigen wil wel even helpen maar geen blijvende oplossing
Egr kan ook rare dingen doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar