Seat Arosa: Arosa 1.0 loopt niet zuinig moet 700km op een tank rijden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 (aer)

Heb een arosa 1.0 (AER) loopt niet zuinig. Rijdt nu met moeite 400km op een tank en hij moet 1:17 kunnen lopen.
Co gemeten is allemaal goed , koelwatersensor al vervangen
heb een nieuwe inlaat buis gehaald met regelunit voor warme lucht.
Ik weet het niet meer kan iemand mij uit de brand helpen??

Appie496

Geplaatst door Appie496 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Laat het gasklephuis eens reinigen en in basis zetten,zou kunnen schelen.

Ricky,

Rosse (0), 16 jaar geleden

De vriendin rijd hier met een Lupo 1.0 (AHT) en haalt nooit de 400km op een tank (34 liter) tenzij er regelmatig lange afstanden gereden worden. Meer dan 500 is echt onmogelijk. Heeft nieuwe termostaat, gasklep is gekuist en ingeleerd, en er zit 0w40 olie in. 700 lijkt me onmogelijk...

sjakie30 (0) PRO, 16 jaar geleden

dit motertje moet zich al uit de naad werken om op snelheid te komen, en dan heb je ook nog wel eens dat het waait in nederland, 1.0 is niet veel vermogen om een arosa van +/- 855 kg vooruit te krijgen, en als je dan ook nog een beetje vlot mee wil rijden dan druk je het pedaal ( niet expres) wat verder in , ja en dan lijkt mij 400 km wel normaal, als het onderhoud allemaal goed is kan je er niet veel aan veranderen .

grt

ricardo9623 (0), 16 jaar geleden

1 op 17 met een Arosa 1.0i (AER motor) is wel mogelijk, maar dan moet je je wel geduld hebben. (90km/u in 5 rijden) Ik heb ooit zelfs 1 op 18,7 gereden. Gemiddeld kom ik uit op 1 op 15,5 à 16 met uitschietters naar 1 op 14, maar dan heb ik alleen korte ritten gereden in de winter of flink geplankt. Met warm zomerweer moet 1 op 16 heel normaal zijn. Al zeg ik er bij dat ik geen ruige rijder ben. Ik schakel op bij 3000 t/pm en geef zoveel mogelijk volgas en laat 'm uitrollen in de versnelling wanneer ik zie dat ik moet stoppen. (dus afremmen op de motor ZONDER terug schakelen) Het nieuwe rijden dus. Wat ook helpt is de bandenspanning iets verhogen tot 2,2 bar i.pv. 2,0 bar en zuinige banden nemen. Als je breedere banden hebt dan normaal moet je bij het bepalen van het brandstofverbruik niet vergeten dat breedere banden soms een grotere diameter hebben, hierdoor valt het aantal kilometers op de teller lageruit dan met normale banden, ook hebben breedere banden meer lucht en rol weerstand.

sjakie30 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja je kan ook een gat in de vloer zagen en zelf gaan lopen scheelt ook ;-)

Appie496 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=sjakie30]Ja je kan ook een gat in de vloer zagen en zelf gaan lopen scheelt ook ;-)[/quote]
sorry voor de late reactie heb een motor ongeluk gehad , maar heb ondertussen een gat in de bodem gemaakt en inderdaad je had gelijk scheelt aardig wat brandstof bedankt

gr. Appie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.