Bekende van me heeft al enkele weken het volgende probleem met zijn cordoba.
Bij acceleren, vooral tussen 2000 en 3000toeren is een trilling waarneembaar in de auto, goed zichtbaar aan de versnellingspook.
We dachten eerst dat het aan de banden lag omdat deze ook slecht waren, deze zijn inmiddels vervangen en het leek de eerste week weg te zijn, helaas.
Motorsteunen al gecontroleerd, diverse kogels en ophanging, auto uitgelezen, helaas zonder resultaat.
Nu ben ik aan het denken of dit door de koppeling, drukgroep of vliegwiel zou kunnnen komen, auto heeft slechts 84.000km gelopen op dit moment.
Op de autosnelweg in de 5e versnelling 120km/h is het nauwelijks.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee ik vermoed dat een homokoneet de oorzaak is en daar je spreekt van trillen van de pook is het waarschijnlijk een binnenste.
controleer ze door tevoelen op speling.
voel je niks dan zul je ze uit elkaar moeten halen en controleren op beschadiging.
als je niks zo voelt zou ik met de rechtse binnenste beginnen deze zit onder de uitlaat en het vet kan hard worden en daar door kan dit onstaan.
groetjes jan.
Bedankt Jan voor de snelle reactie, ga het van de week controleren.
Gaan deze vaak stuk, vooral omdat de auto nog geen ton gelopen heeft?
ja dit komt vaker voor vooral rechts.
groetjes jan.
Oke, ga van het weekend checken, alvast bedankt.
Eigenaar heeft er nog een tijd mee gereden maar wordt nu steeds erger, ga van de week deze homokineet vervangen en waarschijnlijk is het dan over.
Vanavond dus de homokineet die onder de uitlaat zit vervangen.
Vet zat er nog in en wat niet hard.
Geen speling te voelen op oude, nieuwe wel erop gezet en met auto gereden.
Ik merk er niks aan, pook trilt wel nog steeds beetje, ben benieuwd wat eigenaar er morgen van zegt, volgens mij is het normaal dat pook beetje trilt zodra je gasgeeft of niet ?
Eigenaar vandaag gevraagd, het is in elk geval veel minder nu, deed dit het ergste in de 3e versnellling bij gasgeven.
nou mooi dat het beter geworden is dan heb je het niet voor niks gedaan.
je kan altijd nog de andere binnenste nazien op beschadiging want daar kan ook nog wat mee zijn natuurlijk.
groetjes jan.
Ik heb de oude nog in de garage liggen, zit wel nog vet in maar kan zo niks zien of voelen, maar het is opgelost gelukkig met dank aan jouw tip, dit had ik anders nooit gevonden.
nou patrick om wat tezien moet hij helemaal gereingd worden en echt helemaal uit elkaar dan pas kun je wat zien eerder niet hoor.
groetjes jan.
Dan zal ik dat komende week eens gaan doen, ben benieuwd of er wat zichtbaar is.
Moet ik ergens speciaal op letten of waar zou iets zichtbaar moeten zijn wat dit probleem veroorzaakte ?
je moet letten op de baan waar de kogels lopen.
vooral letten op butjes.
groetjes jan.
[quote=jan T]je moet letten op de baan waar de kogels lopen.
vooral letten op butjes.
groetjes jan.[/quote]
Oke.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar