auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: Defect CENTRALE DEURVERGRENDELING / Raamklink Cordoba Vario ´98

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hoi,

Ik heb een Cordoba Vario 1.6 uit '98 waarvan de centrale deurvergrendeling het rondom niet meer deed. Het bleek voor beide achterportieren simpelweg om kabelbreuk te gaan op de scharnierpunten in de flexibele rubbers. Eventjes kabeltje strippen, krimpkous er overheen en solderen bleek aan beide kanten de oplossing!

Nu doet alleen de centrale vergrendeling in het voorportier aan de bestuurderskant het nog niet (achtersloten reageren op het rechter voorportier), maar de kabelboom op het scharnierpunt zag er daar iig nog goed uit. Ik krijg simpelweg de raamklink niet verwijderd om achter het deurpaneel te kijken...

..Hoe krijg ik in hemelsnaam de raamklink eraf..!?

Groeten, Marco

Geplaatst door

Marco Mostard (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kan die ring van de slinger opzij schuiven en dan is ie er zo vanaf. Op zich een mooi systeem als je weet hoe het werkt.

alexander242 0
badge

15 jaar

Hoi,

Ik snap welke ring je bedoelt, maar zie niet hoe ik die opzij moet schuiven aangezien de ring
niet gespleten is oid.

Groeten.

Marco Mostard 0

15 jaar

..Aaah, met wat kracht kom je een heel eind.., bedankt..!

Marco Mostard 0

15 jaar

..Na de slinger dus horizontaal geplaatst te hebben en de achterliggende ring in de tegengestelde richting gedrukt te hebben kon ik idd beginnen om het deurpaneel te verwijderen...

Let bij het verwijderen van het paneel goed op dat er onder de speakerkap nog 2 paneelschroeven zitten (liggen diep uit het zicht) en op de hoek van de speakerkap zit ook nog een parkertje om het kapje goed op z'n plaats te houden. Deze zie je ook amper zitten!

Het bleek iig niet om een origineel (electr.!) centr.vergr.systeem te gaan en het euvel was dat het alu.blokje (onding!), wat zowel de stang welke naar de cv cylinder loopt als de slotstang (?, iig stang van het knopje wat omhoog / omlaag gaat bij het draaien van de portierslot) samen verbondt, los zat.

Slot, deurklink en zuiger van het cv sys. allen van het deurpaneel verwijderd, anders kun je er niet normaal bij komen, laat staan opnieuw aan elkaar bevestigen, en door middel van een vreemd soort U boutje (thuis altijd handig zo'n boutenbak vol met zooi!) en een O-ring zeer stevig aangedraaid. Het was ff 'n paar x zoeken naar de juiste punten om de 2 stangen tegen elkaar te bevestigen (iets te hoog, iets te laag), maar hij doet 't weer als vanouds. Hoewel, toen ik ém kocht werd me verteld dat er geen cv aanwezig was, maar waarom ging het rechter portier dan toch heel soms spookachtig van het slot, haha..!?

Van het slot van de deurklink heb ik gelijk het binnenwerk laten vervangen, want daar was ook het een en ander door gebruik (misschien door een te moeilijk / zwaar te bewegen / verkeerd gemonteerde cv stang!?) bros geworden en afgebroken. De meenemer (pen in het verlengde van de portiersleutel) viel al half uit elkaar tijdens het verwijderen van de klink en de afgebroken deeltjes deden in het slot ook niet veel goeds natuurlijk. Al bij al koste dit geintje van het portierslot me slecht een goede 14 euro bij de Seat dealer incl. in elkaar zetten en met verder wat tijd en moeite thuis aan het centraledeurvergrendelingsysteem zelf en wat problemcar hulp met de klink (haha) heb ik toch een lekkere duit in m'n zak gehouden...

Marco Mostard 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.