Seat Ibiza: auto is tijdens het rijden afgeslagen en start niet meer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

auto is afgeslagen tijdens het rijden .springt nu niet meer aan .auto krijgt benzine en heeft ook een vonk .wat kan de oorzaak zijn

bertjegennep

Geplaatst door bertjegennep (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Waar (of tot waar) heb je brandstof? Dat de brandstof tot aan de injector komt wil nog niet zeggen dat deze ingespoten wordt.
Heb je een motorlampje? Gaat dat aan als je het contact aan zet?
Heb je 12 volt bij de injector(s) met contact aan?

Monopoint (carburateur achtig huis) of multipoint inspuiting (injector per cylinder)?

bertjegennep (0), 14 jaar geleden

ik heb brandstof tot in de carburateur want de multipoint inspuit gewoon

bertjegennep (0), 14 jaar geleden

de ontsteking al vervangen .hallgever is al vernieuwd verdelerskap kabels bougies

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=bertjegennep]ik heb brandstof tot in de carburateur want de multipoint inspuit gewoon[/quote]
Bedoel je daar mee dat dit een monopoint injectie is? En dat de injector in het huis brandstof inspuit?

Wanneer spuit deze in? Al bij het contact aan zetten? Of pas als je gaat starten?

bertjegennep (0), 14 jaar geleden

ja is een mono point en zodra ik hem op contact zet spuit hij al in . en zo tezien krijgt hij teveel benzine .want als ik de stekker van de monopoint af haal en spuit er remmereinger er in dan loopt hij wel .wat kan daar de oorzaak van zijn dat hij teveel benzine krijgt

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kortsluiting in de kabelboom of de ecu zelf. Het is niet de injector want die stopt dus als je de stekker eraf haalt.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

99% kans dat de kabel van de injector ergens bloot ligt en aan de massa komt! Loop dat eerst maar eens na!

Als het goed is is het een 4 polige stekker, 2 voor de inlaatverwarming en de andere 2 van de injector, op 1 kabel daarvan staat de accuspanning en de andere word massa geschakeld via de ECU, als net die kabel bloot ligt en ergens aan de massa komt blijft hij dus inspuiten en verzuipt gewoon compleet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.