close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Altea: Auto schud tussen 65/80 kph en schokt bij terug schaken van 2 na

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 fsi

.

Geplaatst door

ceelie42 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de auto al uitgelezen ? Zowel automaatbak als motormanagement ?
Wat is de staat van de ophangrubbers ?
Welke schakeling gebeurt dit ? Als het goed is zie je in het dashboard bij welke schakeling de klacht optreedt.
De 3-4 op- en terugschakelen is een bekenende klacht bij deze bakken als het een volautomaat is en geen DSG
Wat is de kilometerstand van de auto ?

.

ceelie42 0

10 jaar

Controleer dat eerst maar en dan even verder kijken
Is er al onderhoud geweest aan de automaatbak door middel van spoelen ?

.

ceelie42 0

10 jaar

Meestal in de lezingen of presentaties welke ik geef over revisie van automaatbakken komt in het onderwerp onderhoud longlife olie ook voor.
Wanneer ik dit letterlijk vertaal staat er lang leven en zo moet het ook gezien worden. Hoe lang is een lang leven volgens ons bedrijf is dit +/- 60.000 km
Belangrijk is wanneer de auto klachten heeft dat er goed naar de klachten wordt gekeken voordat er wordt olieververst of gespoeld.
Flush bedrijven beweren dat ze 90% van de klachten weg krijgen. Alleen wanneer de slijtage al aanwezig is zal flushen / spoelen niet helpen en zal het geld van dit onderhoud weg gegooid geld zijn.
Belangrijk is om een goede diagnose van te voren te laten stellen.

.

ceelie42 0

10 jaar

Misschien handig om er op korte termijn even diagnose op te doen.
Er kan dan gekeken worden of gerichte reparatie mogelijk is.

.

ceelie42 0

10 jaar

Dat zou kunnen duiden op slijtage in het kleppenblok, als dit aan de hand is is het verstandig om er snel wat aan te doen voordat klachten erger worden en dat het niet meer gericht te repareren is. Complete revisie is een behoorlijke kostenpost.

.

ceelie42 0

10 jaar

Ze kunnen kijken om het uit te lezen ja.
Een stap verder is om naar een specialist in versnellingsbakken gaat.
Deze kan gelijk naar de olie kijken en eventueel naar het kleppenblok.
Door ervaring weten ze de bekende klachten.
Wij in Montfoort hebben een testbank voor losse kleppenblokken.

.

ceelie42 0

10 jaar

.

ceelie42 0

10 jaar

Oke succes!!
Mijn vermoeden is dat er meer aan de hand is met de automaatbak dan alleen olieverversen

.

ceelie42 0

10 jaar

Omdat koud de olie nog dik is en warm wordt de olie dunner.
Hierdoor is slijtage in warme toestand beter zichtbaar.
Hoe ik dit kan weten is doordat wij hier onderzoek naar doen met behulp van 3D meettechniek.
Het onderdeel wat wordt gemeten op het filmpje is vaak 1 van de problemen in uw transmissie

http://www.youtube.com/watch?v=pRzTNIBcm...

.

ceelie42 0

10 jaar

Goedenavond,

Dit is inderdaad veel geld en had ik je al verteld dat er iets zat aan te komen.
Revisie van jou automaat staat bij ons in de prijslijst voor 3287 ex btw en revisie is in onze ogen net zo goed als nieuw of beter vanwege de modificaties die we erop doen. Gezien jou kilometerstand is er een grote mogelijkheid dat het nog gericht te repareren is met alleen het kleppenblok. Alleen dit is pas te doen na diagnose.

.

ceelie42 0

10 jaar

Wanneer je de auto stil zet dan slaat de auto zijn foutcodes op en kan je daarna weer normaal rijden totdat de klachten weer terugkomen.
Dit zijn bekende bakklachten.
Wanneer je zelf denkt dat het anders is adviseer ik je om een second opinion te laten doen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.