Wie weet de stand van zaken mbt tot de staafbobines in de benzine turbo motoren van VAG.
Seat, Volkswagen, Skoda en Audi waarin dezelfde motor geplaatst wordt hebben hetzelfde probleem.
De 1.8 liter 20 kleps turbo motoren hebben op elke cilinder een staafbobine zitten.
Om de haverklap gaan deze vooral bij nat weer kapot.
Ze worden stilzwijgend tot 3 jaar na aankoop onder garantie vervangen.
Er schijnt nu een beter gemodifeerd type staafbobine te zijn.
Dit verbeterde type wordt echter niet preventief (4 stuks)gemonteerd.
Pon Seat wijst naar de dealer, de dealer wijst naar Pon Seat.
Kennelijk is het beleid; 3 jaar lang met panne kunnen staan met garantie en daarna met panne zonder garantie.
Moet er geen recall komen?
Graag jullie mening, een programma als Radar lijkt een optie om je recht af te dwingen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo,ik heb het zelfde probleem gehad
alleen met een 2.3 v5 motor in mijn toledo(2001)
gingen allemaal stuk(met het wel bekende ongemak)
ik heb zelfs 6 weken moeten wachten op de aflevering(februari van dit jaar)de eerste ging met de proefrit al stuk
ik geloof dat het probleem nu verholpen is,met een andere leverancier(de vorige ging failliet nadat vw een claim had neergelegd)de mijne zijn allen vernieuwd,mocht er weer een stuk gaan,buiten de garantietermijn,dan doen ze niet moeilijk,en zetten er gewoon weer een nieuwe in(indien voorradig!!)
groeten,andy
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar