hallo!
ik heb het volgende probleem met deze auto.
sinds enkele weken hapert de motor om de haverklap.
als ik met de auto rijd en een constant toerntal aanhoud, ongeveer 2000 toeren dan heeft de motor om de halve seconde een dip.
net ofdat de ontsteking een fractie weigert of de injectoren niet meer inspuiten.(fractie van een seconde)
ook bij stationair draaien vertoont die dan dit probleem,motor stopt een fractie van een seconde met inspuiten en/of ontsteken???
het gekke is dat bij stationair toerental en ook bij ongeveer 2000 rpm precies elke keer op hetzelfde moment de motor inhoud.
dus net alsof het door de ecu wordt aangestuurd.
je ziet het ook aan de toerenteller die ff inzakt
trek ik hem door in zijn versnelling boven de 3000 rpm, dan is het bokken en stoten niet te voelen.
alleen bij het optrekken vanuit een wat lager toerental voel je het heel goed.
soms heb ik er kilometers bij zitten waarbij de motor perfect loopt en geen enkele bok of stoot waarneembaar is.
en dan ineens is het er weer.
starten doet ie perfect zowel koud als warm.
zaten geen storingen in!
4gastest was ok
misschien zijn er mensen die mij iets verder kunnen helpen.
alvast bedankt.
dit heb ik al vervangen en gestest
lambdasonde verv, tempsensor verv, bougie's+kabels verv, verdkap+rotor verv,injectiereiniger, carterontluchting gecheckt, gasklephuis schoongemaakt en ingeleerd.
dit is wat ik denk wat het nog zou kunnen zijn in mijn beleving.
map sensor,pingelsensor, ecu, benzine druk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan heel goed de gasklep unit zelf zijn deze geeft vaak zulk soort problemen.
groetjes jan.
Bobine wellicht of slechte kabels e.d.??
14 jaar
Lastig te zeggen als je niet weet of de ontsteking wegvalt of het probleem in de brandstoftoevoer zit..
Als eens in de meetwaardeblokken gekeken of daar iets geks te zien is ?
14 jaar
bij de garage aan de tester konden ze wel in de ecu komen,maar niet de meetwaarden van de sensoren en actuatoren lezen:s
nu wilde ik zelf misschien de bekabeling gaan doormeten vanaf de aansluiting van de ecu naar de betreffende sensoren.
misschien dat er ergens een kabelbreuk zit.omdat ie het de ene keer perfect doet,en van het een op het andere moment bokt en stoot.
je zou zeggen dat als het het gasklep huis is dat ie constant slecht moet lopen toch??
maar zie maar eens erachter te komen welke pin op de aansluiting van de ecu naar welke sensor/actuator gaat!
misschien iemand hier een schema daarvan..of misschien weet waar ik die kan vinden?
14 jaar
Ik kan wel eens kijken, maar het is best wat werk om elke sensor + bedrading e.d. uit te pluizen en hier te plaatsen, daarbij is het gewoon zeer lastig om te gaan meten omdat het probleem zich niet constant voordoet.
Wel vreemd dat hij nu wel in de ECU komt maar geen meetwaardeblokken kan bekijken.
Al eens bij de dealer geweest of iemand met Vagcom ( VCDS ) ?
14 jaar
ik zal idd eens langs de vw dealer rijden om hem is met een vagcom te laten uitlezen.
misschien dat ik dan een eind verder kom met betrekking tot de meetwaardenblokken/storingen
alvast bedankt
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar