auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: distibutiesnaar vervangen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 1

hallo mijn maat was begonnen met het vervangen van de snaar nou liep goed savonds stukje rijden en hij kwam niet goed op toeren terug naar huis spoot het koelvloeistof bij me druk vat eruit denk niet dat dit er echt mee te maken heb maar goed mijn maat heb dus echt geen tijd en wil het zelf doen heb een tekening waarop af te lezen is dat de nokkenas met ot recht omhoog naar het pijltje moet staan simpel de ontsteking moet naar links staan en de krukas moet met het tekentje op de poelie recht bij het ot tekentje staan van de ontstekenings tandwiel heb dit geprobeert ook liep helemaal vrij geprobeert te stareten gebeurde nix wou niet aan slaan mijn vraag klopt deze tekening of zou het kunnen wezen dat de krukas een rondje te ver is gedraait mischien nouw hoor het graag bvd groetjes

Geplaatst door

seatcordoba96 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met een beetje pech kun je dalijk de kop eraf halen omdat je aan het experimenteren bent met de distributie..

Als je niet weet wat je moet doen, laat dit dan even doen, anders kan het veel geld kosten,

Nu kan het zijn dat hij verkeerd staat omdat hij helemaal niet meer aanslaat.

Heeft die maat van je wel de V-snaar gemonteerd waar de waterpomp overheen loopt ?

Als de kvs uit het vat gedrukt word zal waarschijnlijk ook de motor temp naar het rode gedeelte gelopen zijn ?

Is er nog circulatie aanwezig ? Worden de slangen van de radiateur boven en onder even warm ?

Het niet goed op toeren komen kan komen omdat de distributie ook al niet 100% goed stond, of omdat de motor veeeeel te warm is geworden.

Beide is niet goed.. ( kromme kleppen / koppakking )

Misschien is het beter om even langs een garage te rijden om de timing te controleren.

Wat is de motorcode ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

de motorcode is 1 f volgens internet schijnt het een vrijloop motor te zijn de 1.8 en hoger schijnen echt op tijd te moeten staan maar de 1.6 schijnt als je het verkeert zet niet dat de kleppen geraakt kunnen worden groetjes

seatcordoba96 0

14 jaar

de kvs kon het niet goed zien maar spoot uit de zijkant en niet uit de dop

seatcordoba96 0

14 jaar

Ja daar aan de zijkant zit een gat, voor de overdruk, hij komt dus niet uit de dop maar aan de zijkant uit het reservoir, trek dat zwarte kapje er maar eens af, dan zie je het wel.

De druk word dus te hoog en daarom gebeurt dit, werd de motor ook te warm ? Werkte de verwarming nog wel in de auto ?

Ook kan er schade ontstaan als de riem niet goed erop ligt,

Is de waterpomp ook vervangen omdat deze bij dit type over de distributie loopt ? Zo nee, kan hij na een X aantal km gaan lekken.

Maar bij deze wat info over de distributie :

Uitbouwen :

[url=http://img21.imageshack.us/i/94518342.pn...][img]http://img21.imageshack.us/img21/5142/94...[/img][/url]

Inbouwen :

[url=http://img94.imageshack.us/i/44368633.pn...][img]http://img94.imageshack.us/img94/2585/44...[/img][/url]
[url=http://img98.imageshack.us/i/12062064.pn...][img]http://img98.imageshack.us/img98/1392/12...[/img][/url]
[url=http://img94.imageshack.us/i/94680619.pn...][img]http://img94.imageshack.us/img94/7839/94...[/img][/url]

Controle :

[url=http://img46.imageshack.us/i/76391271.pn...][img]http://img46.imageshack.us/img46/208/763...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

stefan kan wel wat met deze info ga ik zo checken. maar denk dat dit toch een ander type blok is.( het is een 1.6 8 valve van 96) deze heb boven een 44 tands nokkenas tandwiel/ rechts naar onder een 44 tands ontstekings tandwiel/ iets links naar onder een 22 tands krukas tandwiel/waarop de poelie zit voor de multie riem. dan ongeveer recht erboven de spanrol. op mijn tand wiellen van de nok as en ontsteking staat een (ot) markering. en een puntje. op het krukas tandwiel staat nix wat ik heb kunnen vinden alleen deze heeft 4 boutjes en een ref punt dus dat hij er maar op 1 manier op kunt idd staat op die poelie een inkeping maar die zou dus als ik het goed begrijp in een lijn moeten staan van de o van ot dit het ik geprobeert maar dan komt het ontstekings tandwiel niet 100 % horizontaal naar links te staan met ot is dat mogelijk vandaar dat ik twijfel over dit fiche tekening met rijden is die wel gelijk te heet geworden maar dat was echt nog in geen km heb hem gelijk neer gezet toen ik merkte dat het niet klopte nog een vraagje heb je mischien een tip waar ik zelf tekeningen zou kunen vinden is dat alleen voor bedrijven te vinden nou alvast bedankt voor de moeite hoop dat je me verder kan helpen zo ja laat ik het zekre weten hoe of wat groetjes

seatcordoba96 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.