Dag Dame en Heren,
kan iemand mij vertellen hoe de CV installatie op een Toledo werkt? Ik heb al wat dingen uitgezocht maar wat ik nog mis is het volgende; onder mijn dashboardkastje bij de airbag hangen 2 relais die goed werken en het infrarood signaal vanuit mijn sleutel door moeten sturen naar en mijn comfortsluiting en mijn CV. De comfortsluiting [als je de sleutel in sluitstand ingedrukt houdt] werkt perfect, alleen de kabels naar de CV pomp [kofferbak] zijn weggefikt nadat de ANWB mijn vrouw weer op weg had geholpen met niet werkende knipperlichten die die vervolgens door een plus kabel vanaf de accu te trekken om de zekeringkast heen had geleid waardoor mijn kappotte knipperrelais deze plus door heel mijn bedrading heen kort bleef sluiten waardoor het probleem alleen maar nog groter werdt, de eikel. Ik mis dus de rood/groene en rood/blauwe kabels vanaf het relais onder het dashboard kastje.
Waar gaan ze heen?....ja naar de kofferbak waar het pompje staat wat overigens goed werkt....maar waar komen ze vanaf de relais voorbij en waardoor worden ze nog meer geschakeld...trek ik een kabel rechtstreeks dan werkt het wel maar is de puls [+] vanaf de relais niet lang genoeg om te vergrendelen/ontgrendelen. Ik weet dat iets ergens tussen relais en CV pomp er voor zorgt dat er constante spanning op de pomp blijft staan in gesloten toestand [rood/groene kabel] Dit weet ik doordat er knipperledjes in de deuren zitten die in vergrendelde toestand bleven knipperen. Ik heb de comfort schakelkastjes [onder de achterbank] helemaal doorgemeten en geanaliseerd maar kan niet vinden wat ik evt.mis omdat de comfortsluiting wel perfect werkt. Wie helpt me op weg,
Vr groeten,
Hans Barten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag sleutelaars,
heb mijn probleem zelf opgelost...voor een ieder met hetzelfde probleem of iets andersa omtrend cv. probeer ik de werking en volgorde uit te leggen.... ga er maar voor zitten.
Het signaal voor ont/vergrendelen komt via je afstandsbediening van je sleutel binnen [in mijn geval via de binnenspiegel] of via je klink als je er de sleutel in stopt en deze draaid. Beide manieren van ver/ontgrendelen komen binnen op 1 van 2 relais achter je dashboardkastje.[1 relais voor vergr. en 1 voor ontgrendelen]Vandaar gaat er een signaal [puls] naar je cv.pomp [groen/rood kabeltje] achter in de kofferbak en je hoort de pomp blazen/zuigen. Zo zuigt de pomp ook de stelmotor in je bestuurders deur [een soort van veredelde electrisch cv.pompje] naar beneden.Op dit pompje zit een rood kabeltje met spanning [+] wat op het moment dat er gezogen wordt spanning zet op het andere kabeltje aan het pompje in de deur met een rood/wit kabeltje en dat gaat ook aan je cv.pomp [rood/groen kabeltje, zit wel een diode IP400 tussen] en zorgt ervoor dat er spanning op het systeem blijft staan [kun je leuk een ledje op aan sluiten] Voor ontgrendelen wordt alleen een puls gebruikt vanaf het andere relais en deze gaat rechtstreeks door naar je cv.pomp in de vorm van een rood/blauw kabeltje.
Zoooooow, rook van de vingers en 4 toetsen kwijt maar het staat er
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar