auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: diesel niet aanslaan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

hallo beste mensen het brobleem wat ik met mijn seat is het is een tdi (met rode di) als ik s,morgens de auto wil starten en het is ong. 8 a 9 graden dan moet ik de auto starten,en starten en eindelijk loopt ie met veel rookonwikkeling en als het wat warmer word is het probleem weg de temp zender is vervangen zonder resultaart en als die met koud weer 1 maal heeft gelopen die dag dan ook geen probleem meer het is net de 1 keer de garage heeft alle leidingen vast gezet met slangklemmen en een nw brandstoffilter gem zonder ruseltaat ik zelf denk aan lucht in het sijsteem wie weet hier iets van? mvg Gerrit

Geplaatst door

u-l-f-t (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gerrit lucht zou kunnen maar dan zal het elke ochtend zijn niet alleen bij die temperatuur.
staat de brandstofpomp goed op tijd in de bassisstand want als dat niet goed is start hij koud ook slecht terwijl je met rijden en zo totaal geen last hebt.
laat dit anders controleren.
laat dan ook gelijk het storinggeheugen uitlezen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

en als je nu begint met de gloei installatie te controleren denk ik dat je t probleem tegen komt nlgeen voorgloeien
denk ofzekering relais of de gloeispiralen zelf
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

jerry ja dat kan ook wel al hebben ze niet zoveel invloed op het starten meer als bij gewone diesels.
er zouden ook best enkele stuk kunnen zijn maar controleer ook de rest.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

is snel gloei systeem
dus werkt t
zoniet heb je ook met tdi probleem

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

jerry boven nul merk je daar weinig of niks van onder nul is anders.
systeem is vooral ook voor nagloeien.
we krijgen zelden mensen met start problemen bij de tdi terwijl er toch bij controle wel gloeiers stuk zijn .
en reken er op dat we er per dag toch een stuk of 25 van die tdi s binnen krijgen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

jawel maar de klacht strookt met het roken en de gloeiers
misschien andere oorzaak maar zit vlgns mij in gloei syst

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

hoi jan en jerry als het buiten 13 a 14 graden is werkt het voor gloeisysteem niet dus kun je ook niets meten maar ik heb de gloeispiralen met een weerstands meter doorgemeten en alles is oke zou het met het brandstof t stukje inwendig lek zijn? waar door de diesel terug stroomt? ik ben bij de dealer geweest en die zij je moet 2 slangen regelrecht in een bakje met diesel olie leggen en dan de volgende dag weer proberen te starten heeft iemand hier ervaring in? mvg Gerrit

u-l-f-t 0

17 jaar

nee gerrit daar heb ik geen ervaring mee wel met het feit dat de pomp in de bassisstand telaat stond richting de nul en dat gaaf het probleem van langer moeten starten voordat hij aansloeg.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Mensen we hebben het over een pompverstuiver motor die heeft geen dieselpomp die je op tijd moet zetten.Distributiriem moet natuurlijk wel op tijd staan.

Werkt je opvoerpomp in de tank,moet een 1/2 BAR zijn.

Wat ik weleens meegemaakt bij een octavia II dat ie slechte massa verbinding had tussen motor en carrosserie.Hierdoor sloeg ie ook erg slecht aan.Heeft met starttoerental te maken.Koelvloeistoftemp. sensor een verkeerde waarde.

Suc6 ermee.

alexander242 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.