wie owie heeft er een duidelijke distributie snaar tekening van een seat cordoba (vw) 1.6 8 valve uit 96 denk dat motorcode 1f is weet het niet zeker hij heeft als nokkenas en als ontstekings as 2 grote tandwielen 44 tands en dan een krukas tandwiel van 22 tanden hoop dat iemand hem kan sturen bvd groetrjes kevin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kevin,
Die tekening die ik je eerst stuurde was van een 1F motor..
Kijk eens op de sticker of op het onderblok, plaats anders even je kenteken..
Gr Stefan
oke stefan het kenteken is np-bh-84 groetjes kevin
14 jaar
Kevin,
Dan moet je deze hebben, zie :
[url=http://img688.imageshack.us/i/42435930.p...][img]http://img688.imageshack.us/img688/359/4...[/img][/url]
Gr Stefan
14 jaar
he stefan deze tekening klopt precies en in het nederlands echt super maar heb nog een paar kleine vraagjes hoop niet dat je me lastig begint te vinden haha naja nokkenas tandwiel moet met ot rechtomhoog staan denk met het pijltje tussen de tanden maar las ook ergens dat de pijl naar de o moest wijzen? vraag 2 het aux tandwiel moet die met ot echt horizontaal naar links staan lijkt mij wel want op de poelie van de kruks zit dat ref punt en die moet ook precies achter elkaar staan begrijp ik? vraag 3 bij 4 van uitleg zorg ervoor dat distributie merktekens over een stemmen met 5 en 6 zou dat op de snaar moeten staan ?vraag4wat bedoelen ze precies met dat zwarte 3 hoekje bij 7 dat je hem op dat punt moet proberen te draainen denk he ?vraag 5 moet ik de krukas 2 omwentelingen laten maken om zeker te weten dat ie niet is versprongen naja denk dat ik zo echt een heel eind ga komen echt super bedankt alvast groetjes kevin
14 jaar
Kef,
Nee hoor vragen kun je rustig stellen,
1) Merkteken op poulie moet gewoon in 1 lijn staan met het streepje.
2) Aux tandwiel, deze drijft als ik het goed heb de ontsteking aan, staat deze dus niet goed, dan kan het zijn dat hij helemaal niet aanslaat, hij vonkt dan wel, haal de verdeelkap eens eraf, je ziet op het huis van de ontsteking een kerfje staan, deze moet in lijn liggen met het midden van de rotor, zou eerst het tandwiel van de distributie goed leggen, staat deze naderhand niet 100% dan zie je dat als je na het kerfje kijken op de ontsteking, je kan deze dan ook nog wat verdraaien, dan kom je op hetzelfde neer.
3) Nee dat staat niet op de snaar, daar bedoelen ze de merktekens mee, de krukas en nokkenas.
4) Dat zwarte drie-hoekje tegenover de 7 is gewoon een punt voor de spanning van de riem te controleren.
5) Als je de riem erop hebt liggen en denkt dat hij goed staat, zet je een ratel + dop op de krukaspoulie, draai de motor 2 volle slagen met de hand rond, en controleer erna op de merktekens nog overeen komen, als de motor rond draait zonder iets te raken is het goed en kun je hem proberen te starten, het is een kleine moeite om de motor eerst even met de hand rond te draaien, als de riem dan verkeerd ligt maakt dat niks uit want dan merk je wel als een klep de zuiger raakt of de motor vast zit, als je dan niet doet maar ineens start, en er zou iets niet goed zitten, dan is het gelijk kassa..
Succes ermee laat even weten hoe het gelukt is..
Gr Stefan
14 jaar
En nog verder gekomen Kevin ??
14 jaar
he stefan nee een andere maat is erbij geweest die monteur is. die zegt dat alles staat hoe het hoort. maar hij wil gewoon niet aan slaan!maar wat wil het geval toen ik gereden had wat ik al zij lekte die koelvloeistof. toen ik wou kijken waar dat vandaan kwam liet ik hem lopen en toen sloeg die uit! dat is al van toen jij mij had gezegt dat daar een overdruk ventiel zit naja. volgens hem moet alles goed staan nouw is het rare dat cilinder 1 en 3 staat vol benzine en 1 en 2 nix dat is als je het op forums leest precies hetzelfde als je diesel getankt zou hebben maar hier zijn we zeker van dat dit niet het geval is dus dat sluiten we uit. morgen dinsdag neemt hij de computer van ze werk mee en dan maar hopen dat we wat kunnen vinden hij doet alles ontsteking doet het benzine krijgt die het lijkt erop dat die alleen maar in 2 cilinders krijgt maar warom zal de ontsteking van slag zijn dat die opnieuw ingeleert moet worden mischien ?hij zoop toen die reed ook super veel 300 km op een tank zal dit er mischien mee te maken hebben dat de injectie het nu helemaal niet wil doen ? alles is toen gereinigt alle slangen na gekeken dus ja alles leek lijkt goed te zijn. maarja hoop dat morgen de computer de verlossende uitslag kan doen zou wel fijn wezen. naja laat het je zeker horen. zal morgen voor we beginnen nog even hier kijken mischien dat jij er een antwoord op weet dusja ik lees het morgen weer groetjes
14 jaar
Kevin,
Hmm, als echt alles optijd staat en in orde is kan het ook nog zo zijn dat je geen benzine in de 2 cilinders ziet zitten maar koelvloeistof..
Je kan nog 1 ding even proberen, draai alle bougie's eruit, dus een doek voor de bougie gaten en laat de start motor eens 5 sec draaien, wacht ff en herhaal het nog een keer tot dat er niks meer uit komt, laat de boel een kwartiertje 'luchten' en maak in de tussentijd de bougie's droog, of draai er even om te testen een paar andere in en start hem nogmaals, je kan ook proberen om met volgas te starten.
Als hij nu wel aanslaat en loopt, let dan eens even op of hij nog koelvloeistof eruit drukt.
Als hij na deze handeling wel aanslaat, dan kan het goed zijn dat de koppakking kapot is, maar 1 ding begrijp ik dan nog niet,
Je zegt dat 2 cilinders vol gelopen zijn, normaal draait de motor dan niet meer rond als je probeert te starten..
Ik ben benieuwt..
Gr Stefan
14 jaar
he stefan wat wil het geval ben aan een nog duidelijkeren tekening weten te komen en echt te simpel voor woorden dit is voor de volgende mensen die het ook zelf wilen doen punt 1 zet je krukas met poelie erop op tijd. pijl onder op de distributiekap staat een pijl en hapje in de poepie moeten recht achter elkaar staan punt2 dan zet je ot van de nok as bij de pijl boven bij de nokas dan bevind zich een puntje aan de achterkant van het nokas tandwiel die moet gelijk staan met de kleppendeksel. simpel punt 3 vervolgens haal je de verdeler kap er af en daar zie je het volgende aan de kant van het stuur zie je in de ring een hapje eruit zet het midden van de pijl je ontsteking dus recht erop dan is het zorgen van de snaar spannen zonder dat dit af gaat wijken van de aan wijzingen en dan starten en lopen echt waar zo simpel is het volgens de tekeningen moest ik het ot van het ontstekings tandwiel recht achter het inkepingkje van de poelie zetten daar zit de fout gewoon die verdeler kap eraf en daar aan op tijd zetten maar iniedergeval heel erg bedank voor de informatie von het een leuk project en heb er zeker geen spijt van dit is dus een cordoba 1.6is 1996 8 valve met motorcode 1f maar der zijn 2 types 1f maar dan heb de anderen weer een anderen code erachter staan naja stefan echt heel erg bedankt nogmaals groetjes kef
14 jaar
Toch mooi om te horen dat hij weer loopt Kef..
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar