Seat Toledo: Distributieriem afstellingen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800cc

jl donderdag stopte de motor van mijn Toledo 1.8 ermee, niks geen rare geluiden maar gewoon uit en niet meer aan.

Nu blijkt dat de distributieriem ettelijke tandjes had verloren (ja die riem had al veel eerder vervangen moet worden) waardoor de gehele afstelling helemaal verkeerd is.

Nieuwe distributieriem gehaald en gemonteerd.
Kan wel een afstelpunt op de nokkenas vinden maar die op de krukas en die op de
ontsteking?? zijn me niet duidelijk.

Wie weet, en kan me die afstelpunten duidelijk maken?

Vutter

Geplaatst door Vutter (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Vutter (0), 17 jaar geleden

ditributieriem afstelling opgelost
bij navraag blijkt dat: nokkenas bovenin op de markeerstrepen
krukas, via de versnellingsbak, na verwijderen dop,
ook op markeerstrepen
ontsteking, rotor op markeerstreepje op de rand

Na dit te hebben gedaan loopt de motor weer prima, niks geen schade aan kleppen

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Bedankt voor het plaatsen van de oplossing, en ik ben blij dat je geen schade hebt.

Mijn vrouw haar Alfa 156 was minder gelukking 4 maanden terug...

;)

Cor

Toledo GT (0), 17 jaar geleden

Dag Vutter,

blij dat het opgelost is. Vond in mei 2005 nog een oud stukje van me, voor een ieder die er behoefte aan heeft en geen zin om al die paginas af te lopen .....komt ie nog een X

Als je Ik heb veel berichtjes gezien over distributieriem maar niet 1 waarin beschreven staat hoe je deze bij dit type motor afsteld. ABS/ADZ motor....1.8
Referentiepunt op krukas is nogal vaag, tussentandwiel ook vaag maar wel van belang....bepaald nl. ook je ontstekingstijdstip.1-Op de pulley van de nokkenas staat een driehoekje dit moet met de punt naar boven wijzen.2-Op de tussen[derde]pulley staan ook allemaal tekens maar deze moet je negeren, als je bougies 1-3-4-2 op de verdelerkap aangesloten zitten en 1 is daadwerkelijk linksachter moet je je tussenpulley draaien tot dat je rotor op de eerste cilinder staat, voila.3-Op de krukas zitten 4 gaten voor de bouten en een puntje waar je pulley overheen valt, dit puntje moet gelijk staan aan een soort eenrichtingsbordje wat op je blok staat ingeslagen[een rondje met een streepje erdoor] linksonder op ongeveer 7 uur.4-De spanrol moet je naar boven[rechtsom aanspannen].Het beste werkt het natuurlijk als je van tevoren alles aftekent, maar dat idee komt altijd naderhand, als het daarvoor te laat is.Kennissen die ff komen helpen en aan je tandwielen zitten te kutten voor dat je ze hebt afgetekent zijn ook een probleem.Als er zoiets gebeurt kun je altijd op deze uitleg terugvallen.Vooral in de rubriek VW zijn er nogal wat vragen over dit stellen, zal het daar ook neer zetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.