auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Altea: Distributieriem vervangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKD 2.0 TDI

Bij dit type motorblok dien je de distributieriem te vervangen om de 90 000 km.

Ik heb deze auto 2de hands gekocht bij een bovag garage (www.drechtstedenautos.nl) en bij het aankoopcontract op laten nemen dat ik er een distributiriem bij wil hebben als de auto op 180 dkm staat, aangezien ik de auto kocht bij 165dkm, dus dat zou al vrij snel zijn en dat zou dan voor het schapelijk bedrag van 300 euro zijn.

Nu heeft hij vandaag de beurt distrubutieriem gekregen, maar wat zie ik, dat alleen de distributieriem en de geleiderollen zijn vervangen, had er niet meer vervangen moeten worden zoals waterpomp etc?

Geplaatst door

Ed_audi (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als jij dit niet met ze hebt overlegd dan niet..

garageburgwal 0
badge

15 jaar

Normaal geeft de monteur deze wel op als advies,net als de multiriem,maar dat heeft hij blijkbaar niet gedaan.

ricky 10
badge

15 jaar

Ja, ik had ook het idee dat een multiriem en een waterpomp ook in het pakket zit bij het vervangen van een distributieriem. Eerlijkgezegd zag ik al deze spullen ook afgeleverd worden toen ze bezig waren met me auto, maar heb ook wel het gevoel dat m;n het toch maar niet niet heeft vervangen om gewoon de kosten te drukken.

Er werd me verteld dat de waterpomp ook goed vond, geen lekkage, en draaide ook nog soepel rond toen de multiriem eraf was, dus was het in hun ogen ook helemaal niet nodig. En dan vraag ik me ook af of je dit ook zo een analyse kunt stellen? (wellicht dat iemand dit kan beamen een van de forumleden?) . En stel dat de analyse niet goed was, dan denk ik dat de temperatuur meter ook een goede indicator is om te weten dat er iets mis is en dat je er dan nog tijdig bij kunt zijn voordat er een enorme kosten post aan vast zit. Een distributieriem die springt opeens een tandje over en dan is het afgelopen (heb ik wel eens ontdekt), en zulke kosten posten wil ik niet meer meemaken, dus vandaar dat ik me onderhoud ook tijdig uitgevoerd wilde hebben.

Ed_audi 0

15 jaar

ja het is een risico als de pomp nog 90.000 km meegaat geen probleem, maar je hebt bij de aankoop gevraagd om de distributie te vervangen is ook gedaan , waterpomp is bijzaak dat het meestal wordt meegenomen bij zo'n rep is eigenlijk service om latere kosten voor de klant te drukken
en om evt motorschade te voorkomen,
Je kan vragen aan de garage of ze zwart op wit willen zetten dat de pomp not 90.000 km meegaat?
zullen ze wel niet doen, dan zelf de boel in de gaten houden , veranderingen van geluid
succes jan

jan5047 0
badge

15 jaar

Je kunt natuurlijk hele discussies houden..... maar hier is slechts een bedrag van 300,- afgesproken.

Distributieriem, loop & spanrol, waterpomp, multiriem incl montage, kan gewoon niet voor dat geld......

Waarschijnlijk is hier een misverstand in het geding..............................

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.