close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: Distributieriem vervangen (doe het zelf)

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Mijn zoon heeft gisteren een Seat Ibiza 1.4 uit november 2008 gekocht. Hiervan moet zeer binnenkort de distributieriem vervangen worden. De tellerstand staat op 88.000 en in het serviceboekje staat dat er bij 90.000 alleen gecontroleerd hoeft te worden en bij afwijkingen vervangen. Daarna controle om de 30.000 km. Wanneer deze daadwerkelijk vervangen moet worden is vaag of zelfs niet benoemd, maar graag neem ik het zekere voor het onzekere. Ik heb dit eerder bij een Opel Vectra 1.6 en Renault Laguna 1.9 gedaan maar vraag me af of er een tutorial is met wat foto's en uitleg zodat ik mij even kan inlezen hoe het vandaag de dag gaat en waar ik nu rekening mee moet houden. Alle hulp is welkom :)

Geplaatst door

gvanvliet (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat hangt er van af wat voor motor je hebt.
een 8 klepper of een 16 klepper.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

11 jaar

Het vermogen is 63 KW... ongeveer 85 PK, overige gegevens heb ik niet bij de hand... Denk dus een 16 klepper. Is dit voldoende?

gvanvliet 0

11 jaar

als het een 16 klepper is heb je eigenlijk speciaal gereedschap nodig voor de nokkenassen teblokkeren.
maar met twee bouten lukt het ook hoor voor de rest heb je geen speciaal gerredschap nodig.
vervang wel de waterpomp mee.
ook als het een 8 klepper is..

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

11 jaar

Hoi Jan, ik heb de auto nog niet gezien dus ik kan even niet plaatsen wat je bedoelt met die twee bouten? Maar je weet geen tutorial met foto's enzo?
Ik heb hier bijvoorbeeld een link van een Renault... http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/2...

http://static.mister-auto.com/pdf//PDF03...
Ziet het er zo uit :) Ik denk dat ik heel dichtbij ben... Dit is een mooi uitgelegd verhaal en zo kan ik je twee bouten ook wel begrijpen.

gvanvliet 0

11 jaar

ja precies gerrie die onderste is precies wat je moet gebruiken als je een 16 klepper hebt en daar zie je dus ook dat stukje gereedschap wat ik zie war voor je ook twee bouten kon gebruiken.
zo moet het je zeker lukken hoor.

groetjes jan,.

jan T 150
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.