auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Ibiza: Diverse storingen Ibiza 2006

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel

Vorig jaar september mijn Seat Ibiza 1.9 TDI gekocht, nu na 9 maanden probleemloos te hebben gereden begint het. Regelmatig valt me radio weg en gaat dan vervolgens weer aan. Mijn ABS en handremlampje gaat zo af en toe ineens branden, maar of daadwerkelijk mijn ABS uitvalt weet ik niet. Het lampje van de stuurbekrachtiging (geel stuurtje) gaat ook regelmatig branden, en dan viel me stuurbekrachtiging ook uit. Nu staat ie al een week in de garage, ECU vervangen, stuurpomp vervangen, accu vervangen en hetgeen nu verholpen is, dat het ABS en handremlampje niet meer spontaan gaan branden, verder brand het lampje van de stuurbekrachtiging nog wel zo af en toe, maar valt niet meer uit, de radio blijft nog steeds spontaan uitvallen.

Is hier iemand die dezelfde problemen ondervindt of ondervonden heeft en bij wie ze opgelost zijn?

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Geplaatst door

Marc de Kok (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het beste voor ons is om weer opnieuw storing uit te laten lezen en kijken welke storing er steeds terug komt, dan hebben wij een zoekrichting.

ricky 10
badge

12 jaar

Ricky bedankt voor je reactie, hij is al diverse keren uitgelezen maar ze krijgen geen duidelijkheid over wat precies het probleem is. Gister zijn ze wezen rijden met de laptop gekoppeld, op een gegeven moment valt de voeding terug naar 9,6 volt, gevolg storingen en het volgende moment is de spanning weer 13,8 volt.

Gr. Marc de Kok

Marc de Kok 0

12 jaar

[quote=Marc de Kok]Gister zijn ze wezen rijden met de laptop gekoppeld, op een gegeven moment valt de voeding terug naar 9,6 volt, gevolg storingen en het volgende moment is de spanning weer 13,8 volt.[/quote]
Dan is er met deze gegevens toch een zoekrichting ? Begin maar eens bij bron, de dynamo.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Hoi Paul, zou er dan geen dynamostoring te zien moeten zijn ???

Gr Marc

Marc de Kok 0

12 jaar

[quote=Marc de Kok]zou er dan geen dynamostoring te zien moeten zijn ???[/quote]
Die aanwezige storing was er..... al dan niet in een foutcode, wel te zien in meetwaardeblokken.
Dynamo (laadcircuit) verdient even de aandacht.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Hoi paul, klinkt heel logisch. Maar alle meetwaarden zijn goed als ze alles apart doormeten.

Ik ga er morgen mee aan de slag.

Gr. marc

Marc de Kok 0

12 jaar

[quote=Marc de Kok]Maar alle meetwaarden zijn goed als ze alles apart doormeten[/quote]
Dit zou kunnen op bepaalde momenten en dit is nu juist een gegeven waar je de mist in kunt gaan.

Logica brengt je van [b]A[/b] naar [b]B[/b] fantasie brengt ons overal ;)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Hoi Paul, bedankt voor je snelle reacties, we gaan morgen eens kijken wat logica en fantasie ons gaan brengen, ik hou je op de hoogte.

Gr. Marc

Marc de Kok 0

12 jaar

Hoi Paul, de nieuwe dynamo heeft niets uitgehaald.

We hebben de foutcode: 012881.

Stuurpompspanning contact 30 is te laag.

Alle massapunten zijn schoongemaakt.

Gr. Marc

Marc de Kok 0

12 jaar

Beste allemaal,

bedankt voor jullie support de afgelopen dagen, ik heb me auto weer terug en tot nu toe geen storingen meer, even afkijken of het zo blijft. Gister de massakabel vervangen, hadden ze vorige week ook al gedaan maar bood toen geen oplossing. Ik denk dat het een combinatie van problemen is geweest.

Gr. Marc de Kok

Marc de Kok 0

12 jaar

Hallo allemaal,

Ik heb de auto van Marc onderhanden genomen.
Ik stuur bij deze even een mail met al mijn ondervindingen en wil jullie allereerst hartelijk danken voor de geboden support.

Foutcodes uitgelezen: foutcode in stuurhulp p01288 Voedingspanning contact 30
uiteindelijk na veel zoeken en meten"
-massapunten reinigen
- Zekeringen doormeten + reingen (wil bij vw ook nog wel eens problemen geven)
-stekker van dynamo voor bij versn. bak doorsolderen (dit blijkt een zwak punt te zijn omdat de kabel te strak zit)
-Via stroomloopschema zoeken en meten en boordnet regelapp. vervangen (centrale electr kast onder bij de zekeringen)Deze zorgt voor aansturing van stuurpomp.
-Stuurpomp vervangen
-Accu vervangen
-Nogmaals alle massapunten reinigen
-Uiteindelijk hebben we de massakabel van de accu naar de veerpoot/carosserie vervangen. Hier is niets aan te zien maar wil bij vw polo nog wel eens problemen geven. De storing treed niet op als de kabel losgenomen word tijdens het lopen, maar na het vervangen van de kabel is het probleem opgelost.
-Omdat we een aantal componenten moesten vervangen maar niet met zekerheid konden zeggen of het probleem daar ook daadwerkelijk in zat hebben we gebruikte onderdelen genomen. Hiervan konden we gelukkig nog het een en ander van retour doen. En zaten er alleen veel uren in maar ik hoop dat we er allemaal weer een stukje wijzer van zijn geworden.
Bedankt.

DIV ELECTR. EN ONVERKLAARBARE PROBLEMEN ICM FOUTCODE P01288 MASSAKABEL VAN ACCU NAAR VEERPOOT VERVANGEN!!!

van den Berk 0
badge

12 jaar

Ok thanks voor je bericht!

ricky 10
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.