Seat Ibiza: draait rond maar slaat niet aan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 AZQ

We hebben de auto uitgelezen met vagcom 805.1 maar kregen geen fout codes. De bougies en de nokkenas sensor zijn vervangen maar dit mocht niet baten.

We hebben het volgende gecontroleerd:

- brandstof word geleverd
- bougies vonken wit/rood
- zekeringen nagekeken

We denken aan de bombine's.

Ben benieuwd of iemand ons kan helpen.

Gr. Rachid

jeak

Geplaatst door jeak (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Controleer de timing van de ketting maar,denk dat hij van tijd gesprongen is.
Aan de zijkant van cylinderkop de beide afdekkingen verwijderen zodat je de achterkant van de nokkenassen kunt zien,de groeven moeten gelijk met elkaar staan.

jeak (0), 15 jaar geleden

We hebben de motor op tijd gezet dmv blokkeer gereedschap van midlock. Maar nog steeds slaat de motor niet aan. Ik heb hem weer uitgelezen en krijg nu de fout melding:

de 00849 nl
du S-Kontakt am Zündanlassschalter-D
en S-Contact at Ignition/Starter Switch (D)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Terminal 15 ok, maar terminal S niet ok
Draadbreuk of kortsluiting
De ontsteking/starter schakelaar (D) kapot

Mogelijke oplossingen:
Check Terminal S
Kontroleer bedrading en aansluitingen
Vervang de ontsteking/starter schakelaar D

Opmerkingen:
De comfortmodule is kwijt of de lampen wel aangestuurd worden, of niet. Maw, de schakelaar voor het aansturen heeft de stand aan of uit. Tijdens het sluiten van de deuren gaat die in stand aan voor 2 seconden, daarna weer uit. De comfortmodule weet op dit ogenblik niet of dat de schakelaar in de aan of de uit stand staat. Dit kan een gevolg zijn van de foutmelding over het S-contact. De auto kan nl. niet op alarm gezet worden als de sleutel nog in het contact zit. In eerste instantie zou ik zeggen even de accu klemmen los, dan even 15 minuten wachten en de stroom er weer op zetten. De comfort module (en andere modules) resetten zichzelf qua schakelaar standen en zou weer moeten uitvinden welke stand aan en welke stand uit is. Ook even checken of er niet per ongeluk water in de auto staat welke in de comfortmodule is gelopen. Ik dacht dat de comfortmodule bij een IV ook onder de bestuurder-stoel lag. En even checken of er niet per ongeluk in de laatste weken een radio of carkit ingebouwd is (of ander apparaat) waarbij er met de stroom kabels geknoeid is en het S-contact verstoord wordt. Bron: Gerard


Effe van Speek's site afgehaald.

Kan het zo zijn dat de motor daarom niet wil starten?

Rachid

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

stond hij wel van tijd?

jeak (0), 15 jaar geleden

Ja volgens ons wel! We starten de motor, maar de motor zoog geen lucht. Nu blaast hij lucht bij het starten. We denken nu dat er een kromme klep is?

De eigenaar zegt dat hij de auto parkeerde en 2 uur later weer weg wou gaan de motor niet aan slaat.

Rachid

jeak (0), 15 jaar geleden

Inmiddels is het probleem verholpen, de kettinggeleider en ketting vervangen en probleem is verholpen.

Bedankt voor de hulp.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jeak]Inmiddels is het probleem verholpen, de kettinggeleider en ketting vervangen en probleem is verholpen.

Bedankt voor de hulp.[/quote]
Wat was er nou precies mis?
De ketting niet op tijd,of de ketting/geleider/spanner stuk?

jeak (0), 15 jaar geleden

Ketting niet op tijd, door een fabricage fout de geleider is nu iets langer gemaakt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.