close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo: Foutcode TDI

Bouwjaar: 2001

Zoals ik reeds vermelde gaat mijn toledo(81kw) steeds in noodloop.
Ik heb hem dus nu laten uitlezen en dit is het resultaat:
foutcode:17965 bijhorende tekst:laaddrukregeling
Wat wil dit concreet zeggen en wat moet ik nu vervangen?

Geplaatst door

Wiezeke (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat de turbo en/OF inlaatdruk niet binnen de regelwaardes valt....
ben al een paar van deze storingen tegengekomen bij alhambra's en daar hebben we de inlaatluchtdruksensor van vervangen......
probleem is sindsdien niet teruggekomen.


suc6

blijegeit 0
badge

19 jaar

En wat is de "inlaatluchtdruksensor"?(klinkt ingewikkeld;-)

De N75 klep heb ik reeds vervangen maar zonder resultaat...

Wiezeke 0

19 jaar

deze meet de druk waarmee de lucht je inlaat in geperst/gezogen word....

niet meer en niet minder....

je zou ook de LMM kunnen proberen.


suc6

blijegeit 0
badge

19 jaar

Luchtmassameter is eveneens vervangen...

Wiezeke 0

19 jaar

Gerry: is het een 90pk of een 110pk uitvoering ?

Gerard

Gbn 0

19 jaar

hoi..

zoek het probleem tussen de drukdoos ( bediend de wategate ) op de turbo en de magneetklep!

een lekke/doorgesleten vacuumslang is vaak de oorzaak van dit probleem...

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Tja, het probleem is er inderdaad nog steeds, ik probeer hem zoveel mogelijk onder de 3000 toeren te houden, dan heb ik er geen last van....Het is een 110 pk, geen wastegate dus...of vergis ik mij Paul?

Wiezeke 0

19 jaar

zeker heeft deze turbo een wastegate!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Nope, sorry Paul, de 110 pk heeft geen wastegate.
Deze heeft een zg. variabele turbo, waarbij het motormanagement de stand van de schoepen regelt, dus de kracht regelt van de turbo.

De turbo wordt via de N75 klep aangestuurd, het zg. magnetisch ventiel.

Dingen die je nog kunt controleren zijn of je turbo niet vast staat in de buitenste stand, dat is iets wat bij dit type turbo nog wel wil voorkomen.
schoonmaken of vervangen zijn dan mogelijke oplossingen.

Ook een defecte turbodruk meter is een mogelijkheid.
deze zit in de buis boven de intercooler en meet hoeveel druk er is. Als deze waarde verkeerd gemeten wordt, gaat de computer er verkeerd op reageren.

Een lastig probleem, met veel mogelijke oorzaken, waar je aardig wat tijd in moet stoppen om uit te zoeken.

Ik zou zelf beginnen met het daadwerkelijk meten van de turbodruk onder het rijden, om te kijken of er inderdaad teveel druk wordt opgebouwd.
Dan weet je nl. in welke richting je het moet gaan zoeken.

Gerard

Gbn 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.