close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Altea: foutmelding klepmotor lunchtinlaat en turbodruk te hoog geweest

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0TDI bkd

Ik kan de foutcodes wel wissen met een texa comp. wanneer ik dan heel rustig blijf rijden gebeurt er niets vreemds maar wanneer ik het toerental tegen de drie duizend laten komen met bv optrekken dan valt hij meteen in de noodloop en dit reset hij wel wanneer ik het contact heb uitgezet en de motor opnieuw start. twee weken geleden heb ik al het egr klephuis en inlaatspruitstuk helemaal schoongemaakt en ook de erg aansluiting getest en klep werkt nog prima. Zou het kunnen dat de klepmotor van de inlaat niet meer functioneert ik heb deze gecontroleerd of deze bewoog wanneer de motor liep maar de klep blijft alleen geheel open staan. Verder de wastgate wordt ook bediend en zit niet vast heeft wel sporen van roet!
Weet er iemand of ik deze klepmotor ook separate kan testen voor dat ik dit zomaar gaan aanschaffen?

Geplaatst door

GerardB1963 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb de druksensor/inlaattemp. meter gedemonteerd schoongemaakt met remreiniger en weer terug geplaatst nu zat hij natuurlijk behoorlijk onder de olie maar nu blijft hij wel uit de nood loop
Is er iemand bekend hoor je de 'smoorklep' misschien kan testen want deze storing krijg ik er niet meer uit!
Ondertussen defecte zekering VV F24 helaas stond er in autodata F8 als zekering voor de klep maar misschien niet belangrijk??? Daarna foutcodes gewist en storingslamp uit zelf de gehele rit weg gebleven, terwijl ik onderweg van alle soorten wegen heb bereden snel en langzaam motor uit motor aan niets bijzonders meer. Nadat ik thuis kwam na 1,5 uur weer motorgestart en direct meer mijn gele lamp aan ;-(

GerardB1963 0
badge

9 jaar

uiteindelijk zekering f24 weer defect. blijkt toch deze van de regelklep luchtinlaat. na vervanging ging de mtor vreemde dingen doen maar de klep blijf geheel sil staan dus uiteindelijk heb ik nu een nieuw kleihuis besteld,
maar niet bij de dealer daar was hij 2x zo duur deze komt bij misterauto vandaan en komt volgende week binnen.

GerardB1963 0
badge

9 jaar

Hoop ik dat hij werkt , aftermarket werkt niet altijd of slecht.

foutmelding klepmotor luchtinlaat en turbodruk te hoog geweest

wat zijn precies de foutcodes ? P......

Tiguan 0
badge

9 jaar

[quote=Tiguan]foutmelding klepmotor luchtinlaat en turbodruk te hoog geweest

wat zijn precies de foutcodes ? P......[/quote]
de p106 heb ik ook uitgelezen

GerardB1963 0
badge

9 jaar

Mooie foto! welke uitlees apparaat gebruikt u? P106?

P0106= Sensor druk inlaatspruitstuk (G71) of Sensor Barometerdruk (F96)

Tiguan 0
badge

9 jaar

[quote=Tiguan]Mooie foto! welke uitlees apparaat gebruikt u? P106?

P0106= Sensor druk inlaatspruitstuk (G71) of Sensor Barometerdruk (F96)[/quote]
het progamma van TEXA

GerardB1963 0
badge

9 jaar

Uiteindelijk de klemtoon luchtinlaat vervangen storing gewist en auto rijdt nu weer probleemloos rond.. Door zware vervuiling waren er twee tand gebroken binnen in de overbrengingen Zal foto toevoegen

GerardB1963 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.