Stationair toerental is niet stabiel en motor slaat vaak af bij stoplicht enzo (gas los en koppeling in...).
Uitlezen van geheugen geeft:
2 storingen herkend
00533 009
Stat.-toerentalregeling
Adaptatiebereik overschreden
00519 007
Sensor spruitstukdruk-G71
Signaal te zwak
sporadisch voorkomende storing
Voor de laatste melding moet ik de spruitstukdruksensor vervangen
Om de eerste storing op te lossen, moet van de VW Caddy het "gasklephuis van de gasklepregeleenheid gereinigd".
Hoe maak ik dat schoon?
Het ding van de motor afhalen is een eitje (een stekker, vier inbusbouten en een gaskabel loshalen), maar dan...????
Alvast bedankt voor de uitleg...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zelf doet het altijd met remmenreiniger.Reinig de gasklep grondig en laat de dealer hem opnieuw inleren.Basisafstelling verrichten.
Het maakt eigenlijk niet echt uit wat je gebruikt,als je maar goed schoon kan krijgen(geen extreme dingen,afbijt of zo..geintje).Ik las dat je toch al wou demonteren,dit is inderdaad ook de beste manier om dit te doen.
De druksensor zal ik nog niet vervangen als ik zou was.Probeer eerst dit maar even,want het ene probleem kan namelijk een andere veroorzaken,dus wacht er nog even mee.
Alexander, dank je voor je reactie; ik kon er eigenlijk niets over vinden en deze inca is de eerste met een elektronische motorregeling waar ik wat aan vertimmer, dus heel veel onbekende onderdelen ineens :-)
> en laat de dealer hem opnieuw inleren.
Dat wordt leuk coordineren met een dealer die "een planning van zes weken" heeft... :-(
> Ik las dat je toch al wou demonteren,dit
> is inderdaad ook de beste manier om dit te doen.
De troep de motor in laten lopen leek me niet zo verstandig.
Moet ook het huis zelf uit elkaar gehaald worden? Ik zie een kunststof deel op het huis zitten dat met een serie torx boutjes is vastgezet, maar omdat het ook met een gesmolten stuk plastic is 'verzegeld' twijfel ik erg of dat kunststof deel er wel af moet...
Bestaat het reinigen eigenlijk alleen uit het met remmenreiniger schoonspoelen van de binnenzijde? That's it?
> Je ben trouwens wel uniek met een seat inca benzine
> uitvoering..,ik heb er nog nooit één gezien.
Geinig! We rijden ermee door binnen- en buitenland (en behalve het schoonmaken van de handrem-aansturing van de achterrem, het vervangen van de startmotor en dit probleem rijdt hij al jaren als een zonnetje!)
Maar als je eens wilt voelen, mag je wel langskomen :-))
Groetjes, Jigal.
21 jaar
Je moet alleen het gedeelte reinigen waar de gasklep zelf bevind.Op zitting waar de gasklep op rust zit verkoolde olie die de motor via de carterventilatie heeft aangezogen.Je moet hem dus niet helemaal uit elkaar halen.
Zelf open ik gasklep meet een remmenknecht en reinig de gasklep met een vochtige doek(remmenreiniger).Je kan misschien een vriend vragen of ie hem dus even ingetrapt wil houden,zodat jij hem kan schoonmaken.NIET met een reinger in de gasklep spuiten,dit is niet goed voor de motor.
Als ie is schoongemaakt zal ie zeer waarschijnlijk niet meer afslaan,maar laat toch even nog een basisafstelling verrichten.De handeling op zich stelt niet veel voor.Het in en uitrijden kost meer tijd dan de handeling opzich.
suc6
Alexander,
Super!!! Busje remmenreiniger (EUR5,50) en een oude (pluisvrije) doek later en hij liep weer als een zonnetje.
Basisinstelling ga ik nog ff laten doen.
Dank je voor de uitleg!
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar