Wij hebben een Inca diesel verkocht waarvan de multiriem nogal wat lawaai maakte.Hij gierde er over en na het spannen was die stil.Een paar dagen later kwam de auto weer terug want de piep zat er weer in.Toen maar een nieuwe riem gemonteerd en hij was weer stil.Een paar dagen later rijdt de auto voorbij ons bedrijf en iedereen kijkt op vanwege het gekrijs van die multiriem.Aan de riem is niets te zien en ook de poelies lijken niet beschadigd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nog geen ervaring met seat, wel op enkele andere merken
liggen alle poelies wel in lijn, is er geen andere alternator of servopomp gemonteerd; is het vrijlooplager van de alternator in orde, veroorzaakt de compressor van de airco geen herrie wegens te weinig olie en te zwaar lopen
de enkele gevallen die ik voorhad heb ik opgelost met het zijdelings verplaatsen van de servo pomp
Alle poelies liggen in lijn.We kregen een advies om de krukaspoelie waarin de trillingsdemper in verwerkt zit te vervangen.Echter deze kost een paar honderd euro en alvorens die te bestellen hoorde ik graag van mijn collega's of dit een bekend iets is.
Dit is voor mij nieuw dat je de krukaspoelie moet vervangen om dit probleem op te lossen.Als ik het goed heb wordt de riem doormiddel van de dynamo gespannen(is een lange tijd geleden dan ik een distributie of multieriem heb verv.).Nadat ie is gespannen moet je dynamo vastzetten.Hierdoor wordt de riem niet meer automatisch gespannen.Vooral nieuwe riemen reken in het begin behoorlijk uit.De procedure via het werkplaatshandboek is dan ook.Dynamo loslaten en de motor starten,na circa 30 sec. de dynamo vastzetten en klaar.Maar toch in praktijk blijkt toch dat ze nog genoeg uitrekken om weer te gaan slippen.Meestal zet ik de dynmo bij het monteren van de nieuwe nog net effe wat strakker,zodat je het latere uitrekken kan compenseren.
Ik hetzelfde probleem bij verschillende vw's gehad voorzien van verschillende spansystemen.
Op een gegeven moment kwam ik erachter dat wanneer je een orginele riem gebruikt het probleem over was.
Met name Gates riemen maken snel lawaai.
21 jaar
We hadden al zo vaak de riem opgespannen/vernieuwd, dat we toch maar een nieuwe trillingsdemper hebben gemonteerd.Probleem is nu inderdaad opgelost en helaas hebben we niet meer een originele riem geprobeerd om te zien of dat tot een oplossing had geleid.Met de Gates-riem is hij nu al een week stil.
Dit is voor mij ook weer leerzaam.Ik werk zo 7 jaar bij seat en heb deze klacht nog niet zo gehad.Mocht ik zo klacht krijgen zal ik dus ook als advies geven om de krukaspoelie te vervangen.
Ik heb dit probleem ook meegemaakt bij een audi 80 Ik ben er toen na vele malen de riem spannen enz. achter gekomen door met een merkstift een streep op de poelie te zetten vanuit het midden over de trillings demper heen.
Toen gestart alle stroomverbruikers aan gas gegeven zodat ik hem weer hoorde piepen.
Motor weer uitgezet en naar de poelie gekeken toen zag ik meteen dat het buitenste deel van de poelie was verschoven ten opzichte van het hart van de poelie, op de trillingsdemper dus.
het klopt dat het probleem met 98 procent zich voordoet met de GATES riem
Wij monteren ze niet meer !!!
Welk alternatief gebruiken julliie Hankey?Origineel of een ander merk?
wij monteren Conitech < ik weet niet zeker of dit de orginele riem is volgens mij wel en deze kun je ook via de grossier bestellen >
ik heb het ook gehad met een vento 1.9d, ook met een riem van gates. zelfde getsjilp,originele riem gemonteerd probleem opgelost!
Klopt helemaal, geen Gates riemen gebruiken maar gewoon origineel van Continental..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar