close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Cordoba: Grote Hik bij Nullast en Deellast...

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AFT 74KW

Geachte Problem Solvers,

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een Seat Cordoba SX,
heel mooi allemaal maar nu hebben er bij mij zich toch al een aantal problemen voor gedaan waaronder het volgende:

- Sporadisch laag stationair stoerental (zo'n 500/750 rpm, uitvallen bij gebruiken grote verbuikers zoals airco)
- Sporadisch een zware hik door de auto bij gas geven en gas los laten (nullast, deellast) tevens ook niet meer mooi licht in toeren hangen bij koppeling intrappen
- Sporadisch startproblemen soms direct na start uitvallen en daarna gas moeten geven om de auto aan te krijgen (dan dienen de 2 bovengenoemde problemen zich bijna altijd voor)
- Haperend stuur en piepende snaar bij stilstand of optrekken vanuit stilstand

Nu werk ik in een automaterialen zaak en weet ik wel wat basics (ik ben zeker geen monteur)
Het volgende heb ik vervangen:
- Gasklephuis
- Temperatuursensor
- Bougies
- Verdelerkap + Rotor
- Lekkende bougiekabel (cil 2)
- Carterontluchtingsslang (gesneuveld bij vervanging gasklephuis)
- Luchtfilter
- Olie + Oliefilter

Best wel wat allemaal en nu heb ik toch 2 problemen die zich herhaaldelijk voor doen:
- Sporadisch een zware hik door de auto bij gas geven en gas los laten (nullast, deellast)
- Sporadisch startproblemen soms direct na start uitvallen en daarna gas moeten geven om de auto aan te krijgen

Er blijven er 2 storingen in zitten met betrekking tot het gasklephuis (details volgen dinsdag ivm het dan aan de bosch pc hangen)

Het ene moment loopt de auto perfect niets op aan te merken en het andere vreet ik mezelf helemaal op achter het stuur.

Ook valt mij op wanneer de tik bij nul en deellast zich voordoet de auto in zijn toeren overslaat bij 1300/1400 toeren geeft dan flinke bokken bij langzaam door bochten gaan etc.

Wie ó wie kent dit probleem of heeft een oplossing, ik ga dinsdag met een monteur alles nader onderzoeken maar richtlijnen etc zijn zéér welkom.

Alvast bedankt,

Kevin

Geplaatst door

KevinVH (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kontroleer de gehele motor-kabelboom door er op te tikken, aan te trekken e.d. Mogelijk ergens een breuk of los contact.

oldford 0
badge

14 jaar

@old ford
Bedankt voor je reactie, de bekabeling is inderdaad iets wat ik goed onder de loep wil nemen.

Alle tips/reactie zijn meer dan welkom.

Groet,
Kevin

KevinVH 0

14 jaar

Is het gasklephuis ingeleerd toen dit vervangen is ?

Audidriver73 60
badge

14 jaar

@audidriver73,

Ja meerdere malen op mn eigen werk met een Bosch pc en bij de VW met VAG-COM

Groet,

Kevin

KevinVH 0

14 jaar

Kun je de uitgelezen foutcode hier posten ?

Audidriver73 60
badge

14 jaar

@audidriver73,

Ja dit ga ik doen, dinsdag gaat ie weer aan de computer.

Kan me herrineren iets met sporadisch onlogische spanning gasklephuis, tweede weet ik zo niet.

Alvast bedankt,

Groet,
Kevin

KevinVH 0

14 jaar

Anders inderdaad wat old ford al zei, bedrading controleren/doormeten.

Audidriver73 60
badge

14 jaar

Beter laat dan nooit de beloofde foutcodes ik ben er nog steeds niet uit, mijn seat is bij de volkswagen geweest en die dacht dat het wel zou komen omdat er wat lucht ontsnapt tussen mijn Kat en middendemper en middendemper en achterdemper ivm lambda waardes (allemaal op de montagedelen van de uitlaatdelen), ik vond het echter moeilijk te geloven (de lekkage was immers na de lambdasonde) maar toch dichtgeplakt. Maar helaas het doet zich weer voor. Hieronder staan de foutcodes, na de enorme wintergekte op het werk ga ik me weer volledig storten op de bedrading maar het moet diep zitten want ik heb al behoorlijk wat gespeurd.

Foutcodes (uitgelezen op Bosch computer met [esi]tronics:
0212 Gasklepsteller Pot.meter spanning niet logisch
011A Gasklepsteller Meganische fout (gasklephuis is nieuw)

Alvast fijne dagen

Kevin

KevinVH 0

14 jaar

Zou je ook de foutcodes van vagcom kunnen posten ?
Heb je ook de stekker die op het gasklephuis zit eens goed bekeken op oxydatie ?
Ook zou je alle massa punten op motorblok en chassis eens kunnen controleren, dan krijg je ook de gekste storingen.

Audidriver73 60
badge

14 jaar

KTS foutcodes kun je zo omrekenen naar Vag-codes. Kts is hexadecimaal - even omzetten naar decimaal en je hebt de Vag-code.
Ik doe dat met de calculator van windows.
0212 = 00530
011A = 00282

oldford 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.