Hallo,
Ik heb het volgende probleemp(je). Nadat mijn CC niet meer werkte heb ik de auto uitgelezen. Geen foutcode's maar zag wel dat de waarde van het koppelingspedaal op 1 bleef staan, ongeacht de positie van het pedaal.
Ik heb van een Seat garage een nieuwe "Hallgeber" gekocht, toen ik deze vandaag wilde gaan plaatsen zag ik dat de draden naar deze sensor doormidden waren.
Nu had ik vorig jaar al een dode duif achter de accubak weg gehaald en zag vanmiddag nog meer uitgedroogde restanten van een levend wezen. (details zal ik besparen)
Waarschijnlijk heeft de Altea bezoek gehad van een steenmarter of zoiets maar het feit is dat ik drie draden heb, welke doormidden zijn:
rood-wit
bruin
rood-wit
Nu is de vraag welke rood-wit aan welke rood-wit moet. Of maakt het niet uit? En wat gebeurd er wanneer ik toch de twee verkeerde rood-witten met elkaar verbind?
Het lijkt er verder op dat ik een verkeerde hallgeber heb gekregen, weet ook iemand hoe dit stekkertje eraf kan krijgen?
Kan iemand van jullie mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Henk,
Kijk nog eens goed naar die kleuren kabels, is het niet toevallig rood - wit en wit - rood ?
Dus bv ene met een dunne streep en de ander met een dikke ?
Anders is het handig om a.h.v. een schema even te kijken wat waarop hoort..
Als je ze verkeerd aansluit zal er niks gebeuren, en nog hetzelfde aangeven dan eerst, of een zekering gaat kapot of je molt iets anders in het ergste geval..
Maar een nieuwe hall gever ? Liep de auto niet meer ? Dit zal niks met je CC te maken hebben, misschien heb je het verkeerd gespeld of heb je de verkeerde sensor gekocht of...
Heb je ook nog een storingscode ervan ?
Gr Stefan
Dag Stefan,
de kabels zijn echt identiek zoals ik het kan beoordelen.
Deze "hallgeber" zoals op de verpakking staat zit op de de hoofdcilinder v/d koppeling en bepaald de stand van het pedaal. (er is geen schakelaar op het koppelingspedaal aanwezig zoals bij andere VAG auto's).
De drie aders waren met tape bij elkaar gehouden en ik heb dit voorzichtig een eindje afgehaald en geprobeerd de psoities onderling niet te veranderen. Dan krijg je een ader welke schuin rechts en eentje die schuin links van de bruine ligt. (Wel een beetje riskant)
Ik heb ze aan elkaar gesoldeerd, en het erop gewaagd. En zowaar hij (de CC) doet het weer.
Ik weet alleen niet of hij het ook gedaan had als ik het wel omgekeerd had gedaan.
In ieder geval bedankt voor je hulp.
Groeten,
Henk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar