close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: Ibiza te langzaam stationair

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ALM

Ik heb een Ibiza met het volgende probleem.
Als de auto koud is moet ik voordat ik wil wegrijden eerst de motor een paar minuten op 2000 toeren houden omdat hij anders direct terugzakt naar 500 toeren en dan afslaat.
Hij start verder wel goed.
Nu is het gasklephuis al schoongemaakt en goedgezet.
Wanneer hij wel warm is start hij ook goed,maar schommelt hij vaak tussen de 500 en 750 toeren.
Nu wil ik dus kijken of misschien de temperatuursensor kapot is maar dan moet ik de meetwaarden weten die hij aan moet geven bij een koude en een warme motor.
Of zou dit het probleem niet kunnen zijn?

Geplaatst door

DMarley (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De thermostaat staat los van je probleem, ook bij koude motor mag hij niet gaan schommelen, staan er storingen in het geheugen ? Zo ja, welke incl nummer ?

Bekijk eens in de meetwaardeblokken de koelvloeistof temp bij bv warme motor en kijk of deze niet veel afwijkt.

stefan84 0

14 jaar

Ik bedoelde die van de temperatuursensor.
En ik heb hem verder niet meer uit laten lezen omdat dat zo achterlijk duur is bij de garage's.

DMarley 0

14 jaar

Meet dan eens de weerstand van de temp sensor..

Als jij het achterlijk duur vind bij garage's om een diagnose te laten stellen, wat is onderdelen op de gok vervangen dan ?? Ook niet bepaald goedkoop en gissen is meestal missen..

stefan84 0

14 jaar

De weerstand wil ik inderdaad doormeten.
Maar ik moet weten hoeveel ohm hij moet aangeven bij een koud en hoeveel bij een warme motor.

DMarley 0

14 jaar

Bij een motortemp van 80 graden moet je tussen de 275 - 375 Ohm meten..

stefan84 0

14 jaar

Ok,daar kan ik wat mee!
En weet je misschien ook hoeveel bij een koude motor?
Dan kan ik zo meten of hij werkt.

DMarley 0

14 jaar

Bij 0 graden zou je tussen de 5000 en 6500 Ohm ongeveer moeten meten..

stefan84 0

14 jaar

Ik ben nu in het bezit van Vag-Com,ik heb verschillende foutmeldingen gehad en die dingen allemaal vervangen (temp. sensor en gasklephuis bleek defect).
Nu wil ik hem opnieuw inleren maar op elke manier die ik hier lees werkt het niet,ik hoor hem niet bewegen en ik zie ook de waardes niet veranderen.
Wat nu?

DMarley 0

14 jaar

Ten eerste,

Weet je de storingen nog incl nummer ? Als ik jou was had ik deze eerst even hier genoteerd, dan konden we meer te weten komen, vaker is het niet de sensor zelf die defect is, maar kan een gevolg zijn van iets anders, of er is sprake van een kabelbreuk o.i.d.

Volgens mij kun je met de Share-ware versie van Vagcom niks inleren, enkel wat foutcode's uitlezen..

Kijk hier eens op : http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

stefan84 0

14 jaar

Ik heb geen Share-ware versie van Vagcom.
Maar als ik dus volgends 'de handleiding' inleer gebeurt er dus helemaal niks.

DMarley 0

14 jaar

Het is al opgelost!
Deze mag dicht.

DMarley 0

14 jaar

Wat is opgelost dan ??

Of wat heb je nu gedaan ?

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.