Hallo,
Ik heb een probleem met men auto,
Mijn auto houd als hij koud is in, als hij een tijd stil heeft gestaan (enkele uren). Starten gaat gewoon normaal, alleen is het toerental iets hoger (1100 i.p.v. 900) Zodra ik gas geef om weg te rijden zakt hij in toeren weg. Als ik het gaspedaal loslaat klimt hij weer langzaam in toeren. Als ik het gaspedaal inhoud valt hij uit. Na 5 stationair draaien minuten zakt het toerental iets en is het probleem weg. Als hij warm is start en loopt hij gewoon goed.
Daarnaast ploft de uitlaat ook af en toe bij gas loslaten. Deze heeft ook een zwaarder geluid dan normaal, maar hij is niet lek.
Hij is een week terug voor APK geweest, en daar bleek dat de lamba sonde kapot was (Co van 5 % i.p.v. 0,5%). Deze is vervangen maar de problemen zijn er nog steeds. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een defecte koelvloeistof temp sensor, fout van de lambda kan meerdere oorzaken hebben.
[quote=stefan84]Misschien een defecte koelvloeistof temp sensor, fout van de lambda kan meerdere oorzaken hebben.[/quote]
Waar zit de koelvloeistof temparatuursensor ergerns? Is dit eventueel zelf te vervangen?
Uitlaat is inmiddels nagekeken, de schotten in de einddemper zijn eruit.
13 jaar
Deze zit in het plastic huis voor op de kop, en is een 4 polige sensor..
Maar de schotten zijn uit de einddemper ? Dat kan het zware geluid dan wel verklaren wat je eerder aangaf.
13 jaar
Idd. De uitlaat was verder niet lek, maar het zware geluid werd veroorzaakt door einddemper.
Ik zal van het weekend kijken of ik de koelvloeistof temparatuursensor kan vinden.
13 jaar
Ik heb de koelvloeistof temparatuursensor gevonden. Is het te controleren of hij nog goed is? Had ergens gelezen dat je hem door kan meten?
13 jaar
Ja dat zou wel kunnen, maar je meet dan een moment opname, dus met andere woorden kan hij dan wel 'goed' zijn..Je kunt ook rijdend een log maken en dan kijken of je iets vreemds ziet.
Bij warme motor moet hij tussen de 275 en 375 ohm zitten ( pen 1 en 3 ) Bij koude motor weet ik het niet precies, wel een stuk hoger in elk geval.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar