Seat Leon: inspuitmomentversteller ; regelafwijking !

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi 90 pl

hallo ;

volgend probleem doet zich voor ,

wagen stilgevallen , krijgt men niet meer gestart .

foutcode ; inspuitmomentversteller : regelafwijking !!

Aan wat kan dit liggen ?

stoffel10

Geplaatst door stoffel10 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heb je ook een nr wat hoort bij de foutcode ?

stoffel10 (0) PRO, 14 jaar geleden

17656 of p1250 : inspuitbeginregeling regelverschil .

mvg Christoph

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Christoph

Zie :


foutcode: 17656 P1248
nl Inspuitbegin regeling regelverschil
du Spritzbeginnregelung Regeldifferenz
en Start of injection timing regulation Control Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Verlies van vermogen bij hogere toerentallen
Moeilijk (koud) starten
Ruw lopen
Toegenomen emissie waarden

Mogelijke oorzaken:
Inspuitbegin (pomptiming) verkeerd
Injectie Pomp geblokkeerd of vuil
Ventil voor het inspuitbegin (N108)
controle verschil
defect
bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
Verplaatsingssensor naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
Brandstoftoevoer is niet in orde
Tank is leeggereden
Lucht in het brandstofsysteem
Brandstoffilter verstopt
Zekering(en) defect

Mogelijke oplossingen:
Check inspuitbegin (pomptiming)
Check ventil voor het inspuitbegin (N108):
bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
doe output test
check / vervang (N108)
Check Verplaatsingssensor Naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
Check / vervang de Injectie Pomp
Check brandstoftoevoer
Tank is leeg?
Check op lucht in het brandstofsysteem
Check brandstoffilter
Check / vervang zekeringen

Extra info:
Soms samen met andere foutcodes zoals 17654.



Gr Stefan

stoffel10 (0) PRO, 14 jaar geleden

Yo stefan ,

Bedankt voor de vlugge reaktie , ga er eens werk van maken .
Had reeds van iemand het advies gekregen om de vlotter eens uit de tank te nemen , daar er geen opvoerpomp in de tank zit kan dit tot een onderbreking in de brandstoftoevoer zitten , indien er zich een pap in de bodem van de tank ontstaat .
Ik hou je alvast op de hoogte !!

mvg Christoph

stoffel10 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo stefan ,

Heb vandaag eens naar de wagen gekeken en tot mijn spijt geconstateerd dat de spanrol van de distributie gebroken zit . De veer is uit de spanrol geschoten tot gevolg dat de riem compleet los zit . Even de merktekens gekontroleerd en deze komen dus niet meer overeen !
Mag ik nu besluiten dat er sowieso kleppen krom zijn ? Ik ga in ieder geval eens proberen met enkel de spanner te vernieuwen maar ik heb er in ieder geval geen goed oog op .
Nu wil het toeval lukken dat ik dit probleem al eens eerder meegemaakt heb bij een beetle . Ook hier was de veer uit de rol gekomen . bij de twee wagens werden altijd de rollen vernieuwd bij een distributie wissel

Is dit een gekend probleem ?

mvg Christoph

stoffel10 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo ;

Vandaag nieuwe spanrol gemonteerd en voor de zekerheid compressie gemeten !
Alle cil zaten rond de 40 bar dus geen kromme kleppen . Boeltje gemonteerd en motor draait terug zoals voorheen !

probleem OPGELOST !

bedankt voor de nodige informatie !

mvg Christoph

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.