Hallo Collega,s wij hebben een Cordoba 1.6 station
waarvan de kachel niet meer warm word
Er mist geen koelvloeistof uit
Temperatuurmeter staat normaal
Themostaat vernieuwd < maar geen resultaat >
Kachel radiateur kan je heel gemakkelijk met de mond doorblazen
Kan het zijn dat er iets met de waterpomp is ??
Koelvloeistof lijkt mooi schoon
De auto heeft 80.000 km gedraaid
Alvast bedankt voor jullie meedenken !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waterpomp bij deze auto is vaker een probleem.Maar dan zou de motor normaal gesproken te heet worden.Zelfde gebeurt wel eens met het thermostaathuis, maar weer zou dan de motor te heet moeten worden.Wordt de kachelradiateur wel warm bij de slangaansluiting?
Een kachelkoeler kun je doorblazen, maar dat wil niet zeggen dat het grootste deel niet verstopt kan zitten. Een verstopte kachelkoeler bij de VW groep komt vaak door het gebruik van verkeerde koelvloeistof. Bij dit type auto's moet G12 gebruikt worden. Als de koeler verstopt zit, dan is bij bedrijfswarme motor de aanvoerslang van de kachel heet en de retoeur koud of lauw. Zijn beide slangen heet, dan moet de bediening van de kachel kleppen in het dashbord gecontroleerd worden. Het kan zijn dat e bedieningskabel warm-koud losligt waardoor de klep niet werkt. Succes
Ik denk toch dat er wat met de waterpomp aan de hand is want als je de dop van de koelpot haalt zie je het bijna niet doorstromen
En Siem wat kan er met het thermostaathuis aan de hand zijn want als je de thermosttat eruit haalt ziet dat er perfect uit !
F hankey je laatste opmerking is goed waterpomp kapot dit komt vaak voor dit komt door dat er kunststof schoepen op de waterpomp zitten als je hem los haalt zie je dit wel als het goed is kun je de schoepen zo draaien als je het tandwiel vast houd. (de motorcode zal wel ALM zijn als ik het goed heb)
Eens gehad met een Golf 1.6.Maar die werd dus te heet.Waterpompschoepen is een bekent probleem en daarna nog steeds een te warme motor en toen bleek het kunststof thermostaathuis de oorzaak.Als je de thermostaat bekijkt, zit daar aan de voorzijde een rond puntje die in het huis valt.Het gebeurt weleens dat deze door het huis heen slijt, waardoor hij niet meer openen kan.Maar nogmaals, dan wordt je motor te heet en zie ik de link met de kachel niet echt.Waterpomp natuurlijk wel.
Jongens bedankt voor jullie meedenken en advies , het was inderdaad de waterpomp
Het schoepje zat los
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar