Seat Cordoba: keerring aandrijfas versnellingsbak lekt.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

kenteken 79-gj-vl
Ik zie de laatste tijd olie lekt bij versnellingsbak.
En zo wat ik nu kan zien lekt die aan de korte as.
Dus denk zelf dat het dan de keerring is.
ik wil het graag zelf gaan doen,maar kunnen mensen mischien uitleggen hoe ik het moet doen.
En waar kan ik de versnellingsbak de olie aftappen.En wat kost zon keerring/of waar kan ik die bestellen op internet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.

erukje

Geplaatst door erukje (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jan T (30) PRO, 11 jaar geleden

je hoft de olie niet af tetappen.
draai de bout van de klem in richting vanaf de pook op de selectie as van de bak een stuk los.
deze zit in een putje.
duw deze klem inrichting van de selctie as.
nu duw je de selectie as naar binnen.
nu moet je voor zichtig de keerring eruit tikken maar zorg er terdegen voor dat je de as niet beschadigd omdat de nieuwe keerring dan weer gaat lekken.
zet de nieuwe keer ring erin wel voor zitig.
gebruik de oude keerring om deze op de nieuwe teleggen en tik hem erin en kijk of hij recht zit ander zorgen dat hij recht komt.
moteer de klem inrichting weer.
vul de bak met olie.
de keerring en olie kun je bij een dealer kopen of dat bij een ander bedrijf kan weet ik niet.

groetjes jan.

erukje (0), 11 jaar geleden

Het is niet de keering van versnellingspook.
Maar van de aandrijfas die naar het wiel toe loopt.
Of begrijp ik u nou verkeerd. Alvast bedankt

jan T (30) PRO, 11 jaar geleden

o eric dan heb ik het verkeerd begrepen.
dan gaat het als volgt.
draai de aandrijfas moer los.
draai de wiel bouten los.
krik de wagen op.
haal het wiel eraf.
draai de aandrijas moer los.
draai de bout van de fussee kogel los en haal de fusseeekogel los uit het fussee.
dit gaat soms best lastig.
soms helpt het om de lucht spleet in het fussee iets open teslaan door er een flinke schroeven draaier tussen teslaan of beitel.
dan met een bamd ijzer er beweging in zien tekrijgen zodat hij er uit schiet.
soms helpt het om het weer terug teslaan en op nieuw tebroberen de aanhouder wind.
dan de 6 bouten van de aandrijfas los draaien en de as eruit halen.
een bakje onder de vernellingsbak zetten.
in het hard van de astap zit een imbus bout deze eruit draaien.
dan kan je deze astap eruit trekken.
dan de keerring eruit wippen en de nieuwe erin zetten op ongeveer de zelfde wijze als ik erst schreef.
deze gaat wel wat makelijker.
tap wer plaatsen en met bout vast zetten.
dan de olie van de bak vullen en alles weer monteren.
de onderdelen geld het zelfde voor.

groetjes jan.

erukje (0), 11 jaar geleden

ok bedankt jan ik had er al een fotovan gemaakt haha.
[url=http://www.plaatjesdump.nl/upload/b51039...][img]http://www.imgdump.nl/upload/b51039e0277...[/img][/url]

jan T (30) PRO, 11 jaar geleden

ja dat is zeker duidelijk dus als je het uitvoordy zoals beschreven moet het lukken.

groetjes jan.

erukje (0), 11 jaar geleden

ok bedankt ben vandaag de hele dag bezig geweest.En niks opgeschoten jammer genoeg.
de schroeven van aandrijfas krijg ik niet los is twaalf bit ofzo.En de maat weet ik ook niet.Jammer genoeg hele dag bezig geweest en niks opgeschoteb

jan T (30) PRO, 11 jaar geleden

klopt is een twaalf kant maar kun je over al kopen hoor.

groetjes jan.

erukje (0), 11 jaar geleden

Weet u wat voor maat het is?? Alvast bedankt

jan T (30) PRO, 11 jaar geleden

nou dat is vermoed ik een twaalf kant 8mm.

groetjes jan.

erukje (0), 11 jaar geleden

Hey jan bedankt vandaag heb ik het los gemaakt en toen ik de as eruit trok.
Toen viel er een messing conische ring eruit die volgens mij gebroken was.weet niet wat voor iets is maar mischien lekt die daardoor.
Ik ben naar de garage geweest maar die was gesloten jammer genoeg.

jan T (30) PRO, 11 jaar geleden

hij lekt niet door die messing ring deze ring moet er wel op.
het lekken komt echt van de keerring ; kijk ook naar de asatap of deze niet ingesleten is.

groetjes jan.

erukje (0), 11 jaar geleden

Ok bedankt hoor ik heb drie jaar geleden volledig gereviseerde versnellingsbak gekocht.
Ik heb de keerring thuis liggen alleen moet ik maandag de messing ring bestelleb dat kon vandaag niet jammer genoeg.het zit me niet mee maar laat weten als gelukt is.

erukje (0), 11 jaar geleden

Bedankt jan hij is gemaakt rn lekt niet meer bedankt.

jan T (30) PRO, 11 jaar geleden

mooi erik kun je tenminste weer de weg op.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.