Hallo,
Ik rijd sinds een jaar een Seat Ibiza uit 2001. Een aantal weken geleden reed ik een file in. Na enige tijd in de file begon mijn motor temperatuur op te lopen. Ik had het geluk dat ik net weer kon gaan rijden toen de temperatuur bijna maximaal was op de meter. Door de rijwind zakte de teperatuur weer naar 90 en heb ik het ritje richting huis af kunnen maken. Vervolgens een afspraak bij de garage gemaakt en mijn auto weggebracht. Hier hebben ze de termostaat vervangen, de schakelaar?? (welke schakelaar moet ik jullie verschuldigd blijven), en de koelvloeistof. De monteur gaf aan dat de koelvin niet aansloeg en inmiddels weer werkte maar ook nu pas laat aanslaat. Hij gaf me het advies de Temperatuur maar goed in de gaten te houden, maar het probleem zou verholpen moeten zijn. Nu heb ik afgelopen week opnieuw 2 keer het zelfde probleem gehad. Ik kan kilometers rijden op de snelweg zonder problemen, maar bij lang stationair draaien, of rustig rijden / file rijden, loopt de auto warm. De ventilator in de auto blaast enkel koude lucht, ook bij maximale stand.
Wie oh wie helpt mij?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schoep van waterpomp zou los kunnen zitten of de schoep is slecht/weggevreten. Hierdoor minder circulatie
Kan dat ook verklaren dat mijn koelvin niet op tijd inslaat?
9 jaar
Inderdaad. Doordat er te weinig circulatie is zal het koelwater onvoldoende circuleren. Kijk maar eens naar het dunne slangetje/pijpje op het reservoir of er koelwater doorheen stroomt stationair.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar