Auto met MIL lamp , knipperend gloeispiraal en roetfiltermelding binnengekomen .Wagen reed amper nog 40km/u.
Foutcodes ;
p0403 uitlaatgasrecyclingventiel foutieve functie
p0299 turbodruk onder de regelgrens
p242f dieselroetfilter , filter overladen (systeem 1)
Regeneratierit uitgevoerd .
resultaten ;
dieselroetbelading 1.9%
asgehalte 11 gram
kms sinds laatste regeneratie 10kms
tijd sinds laatste generatie 0 uur
Hier concludeer ik uit : regeneratierit goed uitgevoerd
Wagen rijdt weer tot max snelheid maar reageert nog traag op gaspedaal . Het gevoel van een wel erg groot turbo gat .
Foutcode p0403 egr recycling ventiel foutieve functie (fout sporadisch) keert onmiddelijk terug .
Zwarte rook is er nog , maar enkel bij acceleratie .
Mag ik hier uit concluderen dat de egr waarschijnlijk blijft open staan , en dit een overladen filter veroorzaakt heeft ?
Mvg
Christoph
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet er anders even een plaatje tussen om te kijken of het dan beter gaat. Krijg je wel een storingsmelding maar je kunt het wel even proberen.
Kzou wel willen proberen , maar dat eventjes lijkt me nog zo simpel niet . Egr zit nogal langs een lastige kant vrees ik ...
Vandaag egr klep vernieuwd . Deze zat potvast .
Alle probemen opgelost , geen zwarte rook , goede acceleratie , geen foutcodes meer .
Alle lampen op tableau uit .
Groetjes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar