Ik heb van mijn 6L-Ibiza 1.2 12V AZQ de complete uitlaat vervangen.
Alleen zit de bocht van de voorpijp erg dicht bij het subframe.
Daardoor tikt hij tegen het subframe aan (alleen bij starten en afzetten en af en toe op heel slecht wegdek. Verder hoor je het niet).
In de auto ervaar je dat als "bonk".
Bestaat er iets (dat hittebestendig is) om tegen het subframe te plakken om die tik te dempen (of een ander truukje)?
Een rubbertje heb ik al geprobeerd en dat smelt gelijk weg.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn je motor ophang rubers nog wel goed vermoedelijk is de motor onderuit gekanteld waardoor uitlaat aan ligt
Imitatie uitlaat van een goedkoop, merk, kan veel verschil inzitten, anders uitlaat warmstoken en iets verbuigen, iets tussen doen gaat niet werken
[quote=jans1961]Zijn je motor ophang rubers nog wel goed vermoedelijk is de motor onderuit gekanteld waardoor uitlaat aan ligt[/quote]
Uitlaatrubbers zijn nieuw. Motor hangt correct. Uitlaat hang gewoon dicht tegen het subframe aan.
9 jaar
[quote=jan5047]Imitatie uitlaat van een goedkoop, merk, kan veel verschil inzitten, anders uitlaat warmstoken en iets verbuigen, iets tussen doen gaat niet werken[/quote]
Uitlaat is niet van een goedkoop merk, maar een redelijk aan de prijs zijnde BOSAL (823-633). Alleen heeft BOSAL niet meer materiaal gebruikt dan strikt noodzakelijk is en loopt de bocht vrij kort langs het motorblok en het subframe. De tussendemper en einddemper hangen wel mooi vrij.
De tik is niet echt hinderlijk. Alleen bij het starten en afzetten hoor je 1 tik en bij een zeer slecht wegdek. Verder heb ik er geen last van.
Als het niet te verhelpen is dan laat ik het zo.
Mocht er iets (hittebestendigs) bestaan wat ik er tussen kan doen waardoor de tik weg is dan wil ik dat wel proberen.
9 jaar
Probleem opgelost.
Ik had nog een aluminium U-profieltje liggen. Twee stukjes afgezaagd, in elkaar gestoken (om buiging te voorkomen), in het vrije middendeel van de uitlaatrubber gestoken en vastgezet met ty-raps.
De uitlaatrubber wordt hierdoor ietsje langer en stijver waardoor de uitlaat net een paar mm meer ruimte heeft en iets minder beweegt.
Ik heb de uitlaat nu niet meer horen tikken.
[url=http://postimg.org/image/p0448m4tz/][img]http://s7.postimg.org/p0448m4tz/Uitlaatr...[/img][/url]
9 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar