ik heb problemen met een arosa 1,4 met starten bij een temperatuur onder 0 graden ik denk aan de koelvloeistof temperatuurvoeler.wat denken jullie? kan ik deze doormeten zo ja wat zijn de waarden dan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat het ook de oorzaker is.Het beste is te meten met een uitleeskast,dan weet je werkelijk wat voor waarde ie aangeeft.
Controleer de weerstand tussen contact 1 (massa) en contact 3 (signaal). Bij 20 graden moet je ca. 2,5 kohm meten. Bij 30 graden tussen 1,5 en 2,0 Kohm. En bij 80 graden tussen 290 en 370 ohm. De kabels tussen de voeler en de regeleenheid moet 1,5 ohm zijn.
20 jaar
Controleer de weerstand tussen contact 1 (massa) en contact 3 (signaal). Bij 20 graden moet je ca. 2,5 tot 3,0 kohm meten. Bij 30 graden tussen 1,5 en 2,0 Kohm. En bij 80 graden tussen 290 en 370 ohm. De kabels tussen de voeler en de regeleenheid moet 1,5 ohm zijn.
20 jaar
waar zit die voeler ergens?? ik heb ergens gelezen dat de sensor zwart/gele wordt vervangen door een paars blauwe weet iemand hier het fijne van?? zit er voor de temp meter een aparte voeler?
Als je voor de auto staat en naar de motor kijkt zit links van de motor onder de stroomverdeler een unit waar de thermostaatklep, de slangen van en naar de radiateur en natuurlijk.... de tempratuursensor in zitten. Er is maar een sensor voor zowel het regelapperaat en het metertje.
20 jaar
ik zag op een foto van mijn leverancier dat het er een is zonder schroefdraad en een 4kante stekker met 4 pinnetjes klopt dat?
Klopt... een vierkante stekker met meerdere pinnetjes, er zitten wel lastige borgklemmetje aan de zijkant die je goed moet indrukken..
20 jaar
oke bedankt voor de info!! ik ga hem binnenkort bestellen en als het dan eens vriest dan horen jullie het van mij
Heb je 'm doorgemeten?
20 jaar
nee nog niet,wat doe je nog zo laat of vroeg moet ik zeggen
zo ik heb de temp voeler vernieuwd.nu effe wachten tot het gaat vriezen dan horen jullie van mij
opgelost vandaag graad of 4 gevroren en starte perfect.ik moet wel zeggen dat de zwart/gele voeler niet is vervangen door een paars/blauwe maar door een zwart blauwe
woensdag,weer niet starten, effe naar de daler laten uitlezen
heb nog een vraagje.wordt de temperatuur van de lucht die via de luchtfilter binnenkomt ook gemeten en waar zit die meting?
Ja, de luchttempratuur wordt ook gemeten. Die sensor zit als je voor de auto staat met de kap open links onder het luchtfilterhuis in het kunstoffen inlaatspruitstuk. Dit is een dubbele sensor, hij meet ook de onderdruk van in het spruitstuk. De weerstandswaarden zijn gelijk aan die van de koelvloeistof sensor zoals eerder is genoemd in deze topic. Aan welke contacten je moet meten wordt niet genoemd dus dat zul je even zelf moeten uitzoeken.
20 jaar
heb zojuist het gasklephuis eens schoongemaakt,dat was smerig zeg.toen begon de motor stationair op 2000 toeren te lopen omdat hij natuurlijk veel meer lucht krijgt.na een tijdje was hij opnieuw ingeleerd en liep weer 800 toeren.Ik heb er wel hoop op dat dit het euvel was omdat hij bijna geen lucht kreeg doordat het huis dichtgeslibt was
Als je gasklephuis vuil is dan zorgt de gaskleplichter (een elektromotortje) er voor dat ie gewoon iets verder open gaat. Het vervelendste dat er bij sterke vervuiling kan gebeuren is dat het stationaire toerental gaat schommelen en dat ie erg sterk op de motor gaat remmen bij gas los.
20 jaar
dat dat elektromotertje daarvoor zorgt zal wel maar bij het starten staat ie natuurlik in zijn basis stand en dwz te weinig lucht al het huis smerig is.
probleem nog niet opgelost,toch maar effe naar de dealer laten uitlezen
"Wat" is het probleem eigenlijk? Dat heb je tot nu toe niet verteld, alleen wat jij denkt wat de oorzaak is.
20 jaar
"Wat" is het probleem eigenlijk? Dat heb je tot nu toe niet verteld, alleen war jij denkt wat de oorzaak is.
20 jaar
het probleem is dat onder het vriespunt de auto soms bij koude start direct direct afslaat en vervolgens moeilijk aan de praat te krijgen is
Hmmm... Direct afslaan na het starten, zou de startonderbreker de oorzaak niet kunnen zijn? Maar dan wel zo dat hij alleen rond het vriespunt raar doet. Ik denk ook dat je nu maar beter naar de dealer kun gaan, zo kun je bljven zoeken en onderdelen vervangen. Laat nog even weten hoe het afgelopen is?
succes.....
20 jaar
Hmmm... Direct afslaan na het starten, zou de startonderbreker de oorzaak niet kunnen zijn? Maar dan wel zo dat hij alleen rond het vriespunt raar doet. Ik denk ook dat je nu maar beter naar de dealer kun gaan, zo kun je bljven zoeken en onderdelen vervangen. Laat nog even weten hoe het afgelopen is?
succes.....
20 jaar
nee niet de startonderbreker,immers als het boven 0 is dan doet ie het goed dus,ik laat nog wat weten
vandaag effe bij dealer geweest laten uitlezen.storing gasklep positie sporadische storing of zoiets.komt misshien door dat de gasklep basisstand niet is gedaan toen ik het gasklephuis schoongemaakt heb ziei de monteur.effe basisinstelling laten doen.wat krijgt u van mij meneer de dealer? service meneer zei die , tof he? toch ruim 5 minuten bezig geweest en gebruik gemaakt van apparatuur
En nou maar wachten tot het weer gaat vriezen....
Tot volgend jaar dan maar.......
Groeten
20 jaar
het heeft diverse keren gevroren en het is dus starten en rijden, opgelost dus.
hij start dus weer niet.........
Da's heel iritant.... Denk je het verholpen te hebben, laat ie je toch weer staan... en dat met doe kou, bah...... Ik zou het nu ook niet meer weten... De mijne begind nu wel een beetje stotterend stationair te lopen als ie net gestart is met die kou.... Maar ach... hij heeft al 171.000 km gelopen en binnenkort een hele grote beurt nodig... verder doet ie het nog heel goed......
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar