Ik krijg nog al verschillende berichten over uitlaten voor de vervangings markt. De een zegt net als mijn dealer dat orgineel veel beter is dan een bosal. De ander zegt dat het helemaal niets uitmaakt.... Heb er pas een midden+einddemper onder laten hangen bij de Fast Fitter voor 201 euro. De dealer rekende er 343 euro voor. Kan iemmand vertellen of er inderdaat grote kwaliteits verschillen zijn tussen orgineel/universeel/Bosal...
P.S... Ik had de indruk dat er bij de fast fitter grof en slordig gewerkt werd. De nieuwe uitlaat werd van 1 meter hoogte neer gedonderd(er zit nu een deukje in de demper), en de oude uitlaat werd met harde mokerslagen los geslagen. Ik zag daarbij de katalysator met harde schokken 15cm alle kanten op gaan. Is dit abnormaal of zeur ik nu?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de fast fitters ook goedkoper is dan de dealer,maar daar staat in de meeste gevallen tegenover dat er monteurs werken? die niet dezelfde kwaliteit hebben als de monteurs bij de dealers.Meestal kopen ze ook goedkopere uitlaten in dan de dealer,waardoor ze dus ook goedkopere prijzen kunnen berekenen.
Ik zal met mijn diploma's ZEKER niet gaan werken bij zo'n bedrijf.Wil niet echt zeggen dat je met diploma's de uitlaat beter monteert dan iemand zonder,maar ik denk dat je zelf wel begrijp wat ik bedoel.
Wat beter is durf ECHT niet te zeggen...,maar één ding is van belang dat je niet ALTIJD van die korte stukken rijdt.Hierdoor blijft er vocht in de uitlaat zitten,waardoor de levensduur sterk wordt verkort.
Dus af en toe ff blazen en een wat langer stuk rijden voorkomt dit probleem.
goed nieuwjaar.
groeten Alexander
Onder de nieuwe Peugeot 206 zit af fabriek Bosal,hoe vindt je dat.Eerst kwamen de uitlaten bij Ecia vandaan, een gezamelijk project van meerdere merken, maar door het succes van de 206 kon de fabriek niet meer aan de vraag voldoen.Nu komen de uitlaaten uit de Zuid Afrikaanse Fabriek van Karel Bos uit Alkmaar,zo kom je aan de naam Bosal.(stukje geschiedenis)Oldtimer.
Alvast bedankt voor jullie reactie...
Dat bosal ook uitlaten maakt voor eerste aflevering (orgineel)wist ik al, maar die uitlaten zijn niet gelijk aan de uitlaten voor de Vervangingsmarkt. Vandaar mijn vraag...
20 jaar
Beste Ricardo,
Er zit inderdaad prijs verschil tussen de geleverde systemen omdat bij orgineel er vaak nog een tussen handelaar in zit.
Maar er zit ook kwaliteit verschil tussen de systemen maar dat is een keus die jij zelf maakt en ja bosal bouwdt ook eerste montage systemen vaak is dit mijn inziens betere kwaliteit als de aftermarket systemen.
En ja het is niet de bedoeling om met deze delen te kegelen dit zal de duurzaamheid en pasvorm zeker niet verlengen!
Wat betreft jou Katalysator deze vind harde schoken niet fijn omdat het binnenwerk van keramiek is vervaardigd in de meeste gevallen is dit gevoelig voor schoken en kan hierdoor beschadigen
ofwel dit moet vermeden worden dit geld ook voor de flexibele
koppeling van de voorpijp om dreunen van motor geluiden te vermijden.
veel plezier met jou nieuwe uitlaat.
bij de 206 dondert de uitlaat er al nu drie jaar vanonder, ik rij een ibiza 1.3 van 1993 daar zit nog steeds de eerste uitlaat onder dat is elf jaar mensen moet er dan nog gediscussieerd worden over kwaliteits verschil. Als je een originele seat uitlaat naast een bosal legt weegt de bosal de helft van wat de seat demper weegt dit komt doordat de dikte van de pijpen veel groter is en omdat de dempers van seat dubbelwandig uitgevoerd zijn , die van mij was negen jaar oud toen het buitenste pelletje eraf kwam dit erafgehaald en er zit gewoon nog een nieuwe onder.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar