Seat Alhambra: kort na elkaar springen van mult-V-riem

Bouwjaar: 1999

1.9 TDi 110pk, 3 weken geleden multi-V-riem die alternator en airco aandrijft vervangen... was een vrij recente riem en had een eigenaardige plotse breuk... vastgesteld dat de veer van de spanrol stuk was en die dus ook vervangen. Motor liep weer goed zonder rare geluiden of kadulslaande poelies. Nu na 1.000km rijden, slechts 3 weken geleden is de nieuw mult-V-riem weer plots gesprongen. Compressor airco, spanrol en alternator draaien nu allen vrij rond, bij starten motor (zonder multi-riem) lijkt krukaspoelie ook mooi mee te lopen.Heeft iemand dit ooit meegemaakt of enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Hoe kan je het vrijloopriemschijfje van de alternator controleren, zou dit soms af en toe griperen?

dank voor alle tips

stef

stef11074

Geplaatst door stef11074 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Alhambra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo stef

ik vermoed de dyn, vrijloopwiel! komen geregeld voor!

paul,

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

Niet controleren maar vervangen. Echter één keer vervangen is wel voldoende,Paul.

stef11074 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb poelie van alternator vervangen, deze zat wel degelijk vast. Voorlopig draait de motor nog steeds soepel. Allen bedankt voor de reacties.
stef

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.