Hoi,
Als de auto na een koude nacht wordt gestart dan loopt deze heel erg onregelmatig. Toerental gaat dan omhoog-omlaag, m.a.w. staat te "halen / zagen".
Als je weg wilt rijden zakt ie helemaal in en kom je bijna niet verder, net of je op 2 pitten loopt. Als de motor eenmaal warm is loopt ie goed / beter.
VAG uitlees geeft een onbekende "vacuum lek"
Reeds vervangen:
1. EGR klep
2. Temperatuur sensor
3. Bougies
4. Luchtfilter
5. MAP - sensor
6. Dynamo
7. Gasklephuis diverse malen met VAG ingeleerd
8. LPG installateur laten nakijken alles werkt normaal. Blijft problemen geven ook als je LPG helemaal uitschakelt.
Visueel geen lek te zien op de vacuümslang. En als er een lek zou zijn in de vacuümslang dan zou die bij een warme motor toch ook slecht moeten lopen ?
THX voor hulp / ideeën.
Geplaatst door Skoda1980 (0) , lid sinds 10 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Skoda1980 (0), 10 jaar geleden
Nieuwe VDO Gasklephuis geplaatst en laten inlezen via VAG kast.
Probleem blijft...
Voor het inlezen de foutmelding : cylinder overslag op cylinder 1
Begin nu zo onderhand toch radeloos te worden ...
richard9712 (0), 10 jaar geleden
Bobine(s) al gecontroleerd?
Skoda1980 (0), 10 jaar geleden
Bobines zijn zo'n 60.000km geleden vervangen.
Om zekerheid te krijgen nieuwe besteld en ga ze morgen plaatsen.
Bedankt voor je reactie !
richard9712 (0), 10 jaar geleden
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt als ze zo kortgeleden vervangen zijn.
Controleer of de benzine injectoren nog goed werken en of ze niet lekken. (vervuilen bij het rijden op LPG omdat ze dan te weinig gebruikt worden)
Skoda1980 (0), 10 jaar geleden
Kan ik die zelf controleren of heb ik apparatuur (VAG) voor nodig ?
richard9712 (0), 10 jaar geleden
Door de injector rail los te halen.
Je zou de injector van cilinder 1 kunnen verwisselen met die van een andere cilinder om te kijken of het probleem dan opgelost is.
Bij het aanzetten van het contact mag er geen benzine uit de injectoren komen, als dit wel het geval is is die injector lek.
Vervuilde injectoren kan je ultrasoon laten reinigen.
Skoda1980 (0), 10 jaar geleden
bedenk me opeens dat de (benzine) injectoren het waarschijnlijk ook niet zijn.
Auto start op benzine maar schakelt over op LPG. En ook dan blijft ie slecht lopen/ staat te halen.
Als je hem uitzet en weer opnieuw start gaat ie vaak wel beter lopen.
richard9712 (0), 10 jaar geleden
Dat kan komen door lekkende benzine injectoren.
Skoda1980 (0), 10 jaar geleden
I.v.m. herhaaldelijke foutmelding op cylinder 1, compressie laten meten, was goed.
Inlaatspruitstuk pakking ( dikke O - ringen) vervangen en probleem is niet meer terug gekomen.
Skoda1980 (0), 10 jaar geleden
Probleem opgelost.
Inlaatspruitstuk pakking O-ringen vervangen.