Vanwege een APK afkeur door een te hoog CO gehalte (10%) diverse dingen nagelopen waaronder slangen op valse lucht en temperatuursensor vervangen,dit gaf echter geen verbetering.
Inmiddels aangekomen bij de lambdasonde die vlgs de garage dit probleem kan veroorzaken,op diverse forums lees ik echter dat de ECU na het plaatsen van de nieuwe lambdasonde dan wel en dan niet gereset moet worden.
Mogelijk weet iemand hier het juiste antwoord.....
Alvast bedankt voor het meedenken,mvg Rinus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"Inmiddels aangekomen bij de lambdasonde die vlgs de garage dit probleem kan veroorzaken"
Er is vrij veel wat dit KAN veroorzaken. Uitlezen en goede diagnose stellen voorkomen het onnodig vervangen van onderdelen die niet defect zijn.
IS er uitgelezen? Of gokt men maar wat in het wilde weg?
Wat is de mening van deze garage over het wel of niet resetten?
Heeft wat langer geduurd dan verwacht,in eerste instantie een gebruikte lambdasonde geplaatst met nog steeds een te hoog CO.
Wagen uitgelezen en ECU gereset,met telkens een foutmelding van lambdasonde,inmiddels een nieuwe sonde geplaatst en geen foutmeldingen meer en CO gehalte vlgs de APK norm.
Probleem hiermee opgelost,oldford bedankt voor t meedenken.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar