Hallo Iedereen,
Ik zit met het volgende probleem,
Als ik mijn auto start en ik die mijn lichten aan dan branden mijn lichten in mijn dashboard een beetje zwakjes.
Als ik daarna wegrijd, of even het gas intrap... dan gaat mijn dashboard verlichting feller branden en mijn kachelmotor sneller draaien(dat hoor ik dan)
Is dit een probleem? en wat zou het kunnen zijn dat de auto dit doet??
ik hoor van jullie,
gr. jeroen
Geplaatst door Jeroentjuhhh (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Inca? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Is heel normaal, je dynamo moet aanvangen met laden, en draait dan net iets te langzaam om goed te kunnen laden. Zodra je een keer gas geeft is het over. Klopt gewoon hoor.
Sytze
Santa (0), 17 jaar geleden
ALLEEN gas geven bij ingetrapte koppeling!
Bij ingeschakelde versnelling en koppeling kan dit voor vervelende na-heffingen zorgen.......!!
Santa (0), 17 jaar geleden
[url=http://img106.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img106.imageshack.us/img106/236/b...[/img][/url]
blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden
hmm. komt mij niet bekend voor dit probleem.. (ben V.A.G. monteur) zou denken dat je dynamo kuren heeft.
mvg
Santa (0), 17 jaar geleden
Ja, of er is een massa probleem met de massa-strip?
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
@ Blijegeit: is toch heel normaal wanneer je auto start zonder gasgeven je acculampje brand en de dynamo (nog) niet laad? Na iets gas geven is het goed, lijkt mij volkomen normaal, vele auto's hebben dit, kan me niet voorstellen dat dit nieuw voor jou is!
Sytze
Santa (0), 17 jaar geleden
Tja, daar heeft Sytze OOK wel weer gelijk in. Het hangt af van de mate waarin het probleem zich voordoet, denk ik.
Ik ging er vanuit dat het in ernstige mate was.
Misschien het stationair toerental bij warme motor ietsie hoger zetten?
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
Als de spanning bij het laden maar op 14.2 tot 14.4 volt komt, het even stationair draaien zakken de meeste alternators in tot 13.2 - 13.6 volt.
Daar zou ik het meerverbruik met het verhogen van de stationair stand niet tegenover willen stellen.
Cor
Santa (0), 17 jaar geleden
Ik denk dat dat meerverbruik wel wat mee zal vallen, Cor.
Het is trouwens maar de vraag of je dat meerverbruik überhaupt zult merken. In de zomer rijden met open ramen kost ook meer brandstof maar toch doet men dit indien men geen airco heeft. Dat een airco meerverbruik oplevert staat wel buiten kijf. Maar overdag met je lichten aan rijden levert ook meerverbruik op. En bij openstaande bruggen zie ik de meesten hun motor ook gewoon laten draaien, vooral zij die airco hebben!
Het zal dus de vraag worden welk probleem als meest vervelend wordt ervaren: gloeiende lampjes of iets meer verbruik.
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Jongens toch! Het is maar eenmalig hoor. Zodra hij gasgeeft is het lampje uit en laad ie goed. Ook als je daarna de gas weer los laat. Verdikkeme nog an toe!
Sytze
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
Ja Sytze :D
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Nou! Dat dacht ik!
heheheheheh......