Seat Cordoba: looptslecht op gas

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AKW

Ik heb een cordoba uit 2000 en als het vochtig weer is dan heeft hij de eerste kilometers problemen op gas want dan houdt de motor heel erg in (lijkt wel of hij dan geen brandstof krijg) en dan moet ik gauw op benzine overschakelen anders slaat hij af.Ben bij een gasinstallatiebedrijf langsgegaan deze (gaf me een gepeperde rekening )
kon ook geen oplossing geven en zei alleen maar dat als hij het weer deed ik de accupool moest los halen . Vond dit dus geen oplossing op dit probleem hoop dat jullie me een oplossing kunnen geven.

jan1965

Geplaatst door jan1965 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

VG392 (0), 17 jaar geleden

Hallo jan,

Wat voor merk gasinstallatie zit er in je Cordoba?

jan1965 (0), 17 jaar geleden

Goedemiddag
Kees de installatie is van het merk AG-DGI
merk verdamper:AG
type verdamper:DGI

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Check eerst de boudiekabels eens.
Omdat je het voornamelijk met vochtig weer hebt.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Als het de kabels niet zijn , dan is vermoedelijk het de injector.
Zijn veel problemen mee geweest.

Luiehond (0) PRO, 17 jaar geleden

Klopt primera, die injectoren zijn de beste niet! MAAAR, ik vermoed ook dat de bougies en bijbehorende kabels niet fijn meer zijn! De kabels slaan door bij vochtig weer, en de bougies staan te ver open. Gebruik bougies met één electrode, en stel de electrode opening af op 0.5 mm. Dat zal een groot deel van de oplossing zijn!

m.vr.gr.
Sjoerd

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Sjoerd, gebruiken jullie nou ook ngk bij gasautos.
Schijnen beter te zijn, of maakt het niet uit?.
Ik heb wel gehoord dat als je de elektrode krapper zet dat de vonk kleiner is en de kans groter is dat tie dan op 3 poten gaat lopen met lage toerentallen.
Ik rij zelf een primera op lpg en loopt in de lagere toerentallen wat schokkerig, met name van het gas af en met gasgeven.
Gasklephuis is schoon en destijds opnieuw ingeleerd.
Zou het dan helpen om de elektrode afstand te verkleinen.
De gasinbouwer zei destijds dat ze nooit wat deden aan de bougies.
Gewoon de originele erin.
Het schokkerige gedrag stoort niet echt, maar op benzine is het gewoon minder aanwezig.
En als het koud is is het ook meer aanwezig.
Nu schijnt dit type primera er wel meer last van te hebben, ik heb het van meerdere mensen gehoord.

jan1965 (0), 17 jaar geleden

Goedemiddag

Allemaal hardstikke bedankt het probleem zat inderdaad in de kabels .
ik heb deze namelijk vervangen en toen was het weg.

Luiehond (0) PRO, 17 jaar geleden

Fijn dat het opgelost is Jan!

Ennum, Primera, Wij gebruiken inderdaad NGK bougies. Die hebben namelijk ook voor modellen waar dit helemaal niet voorgeschreven is, ook bougies met één electrode. Welke perfect af te stellen zijn. En ik zou toch je electrodes wat dichter zetten dan origineel. Op een 0.5 mm. Ik vind dat antwoord van die gasboer ook onzin. Bougies bepalen heel erg het karakter van je motor op gas. Gewoon mooi dichter zetten. Ik wil je wel uitleggen wat het verhaal hierachter is, maar das me te lang om op een katerige nieuwjaarsdag hier neer te zetten.

m.vr.gr.
Sjoerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.