hallo mede forum leden.
ik ben bezig aan de auto van mijn zus. deze heeft het probleem dat ze meerdere malen moet starten omdat hij steeds afslaat. zowel warm als koud
soms bij koud start hapert de auto ook wel eens en wil dan ook afslaan. naar mijn mening krijgt de motor teveel benzine is hierbij tevens iets aan af te stellen of niet
volgende heb ik gecontroleerd.
tijdstip ontsteking(doormiddel van stroboscooplamp) , vacuüm slangetjes, temperatuur sensor, hall gevertje, rotor, verdelerkap, bougie kabels.
dit is maar een gewoon simpel monopoint motortje zover als ik bovenstaande dingen gecontroleerd heb en gemeten kan ik hier niets aan ontdekken. echter de auto heeft ook start blokkering weet iemand hoe je de ring rond het contactslot kunt controleren of deze nog goed functioneert?
mvg
laurens bemelmans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Af stellen kun je niet. Dat is wettelijk verboden.
Als het mengsel niet goed is (te veel benzine) dan heeft dat niet met de startonderbreker te maken.
Reservesleutel al geprobeerd? Al denk ik dat het daar niet zit.
Voetpakking onder het monopointhuis nog heel? Vacuumslangentjes allemaal heel en niet poreus?
Als dat ook goed zou ik de motor koud (laten) uitlezen en de sensor-signalen goed kontroleren.
hoi old ford.
de voetpakking van het monopoint huis is vorig jaar vervangen en is nog heel.
wat bedoel je precies met de sensor signalen uit te lezen. deze heeft geen bdp sensor of nokkenas sensor naar mijn weten maar alleen een hall gevertje
gr
laurens
14 jaar
Laurens,
Je hall-gever is hier je BDP sensor zeg maar..Oldford bedoelt bv de koelvloeistoftemp sensor ( ohm meten of in de meetwaardeblokken bekijken ) en je lambda bv..
Wat ook nog wel een graag voorkomt is dat de injector al in gaat spuiten terwijl de motor nog niet ronddraait, je kan dat controleren als je het luchtfilter eraf haalt, dit kan gebeuren als bv een kabel ervan doorgeschuurt is en aan de massa komt, hij verzuipt dan letterlijk en start dan ook slecht, eigenlijk zou je dat moeten controleren op het moment dat hij moeilijk aanslaat.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar