krijg elke keer een foutcode op de stuurhoeksensor en dan gaat het lampje ook branden
af en toe valt de stuurbekrachtiging dan uit
zet je het contact dan af en weer aan is het weer even weg (paar minuten of paar kilometer)
heb een nieuwe stuurhoeksensor gemonteerd en ingeleerd door eventjes niet harder dan 30km per uur te rijden
dit was mij verteld door de seat dealer
wat kan dit probleem nog meer veroorzaken
ik moet er wel bij vertellen dat toen we de oude stuurhoeksensor demonteerde er nogal wat water uit kwam
ik denk dat ze hem een keer onder de motorkap afgespoten hebben
groeten Alex Meurs
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze zit toch in het stuurhuis en de stekker van de sensor zit toch op de pomp?
Wat wel eens voorkomt is dat de stekker geoxideerd is op de pomp.
Advies stekkers/bedrading controleren,ook de bedrading op de zekeringkast op accu maar probeer hem ook eens in te leren met de testkast.
waarschijnlijk heb ik het gevonden, de dynamo loopt stationair terug tot 12v en dan zou het kunnen dat de stuurbekrachtiging een storing op gaat leveren
ga vandaag een nieuwe monteren en laat dan nog even weten of het opgelost is
bedankt voor de reactie
heeft niets geholpen
heb nu de stuurpomp vervangen
en wederom niets geholpen
zoek verder
Levert de dynamo nu nog steeds die 12 Volt? Zoja dan eerst dat verhelpen,moet gewoon 13-14 Volt zijn.
En zoals ik al zei de zekeringkast bovenop de accu controleren,en ook de bedrading van en naar de pomp/sensor.
.
Waarom eerst alles vervangen ipv eerst wat te meten / controleren..?
14 jaar
wanneer je dynamo niet goed laad wordt inderdaad de stuurbekrachtiging uitgeschakeld maar krijg je geen storing op je stuurhoek sensor.
meet de signalen maar eens goed door of je werkelijk 12volt op je stuurpomp krijgt en je stekkers niet geoxideerd zijn.
wanneer je dynamo terug zakt naar 12 volt stationair is dit vaak een probleem met de voorbekrachtiging , je accu lampje brand meestal ook niet als je auto op contact zet. vaak is voor je versnellingsbak de stekkerverbinding van de dynamovoorbekrachtiging geoxideerd/verrot.
meten is weten.
succes
meten is weten dat weet ik en dat heb ik ook gedaan tot in den treuren
de spanning is 100% goed
ik ga toch weer alle kabels goed nalopen op kabelbreuk en oxidatie
ik heb onderdelen vervangen omdat ik al het andere al een keer heb geconroleerd
ik houd jullie op de hoogte
Heb je de bedrading ook onderling met elkaar gemeten ipv alleen van en naar? Misschien ligger er een paar tegen elkaar aan.
Ik werk al een tijdje niet meer bij seat, maar voor zover ik weet moet je een stuurhoeksensor inleren met de tester.
Klopt stuurhoeksensor wel,alleen is dit een stuurdraaimoment sensor die alleen maar meet wanneer je aan het sturen bent zodat de stuurpomp dat weet en die zou gewoon gelijk moeten werken.
ik krijg de auto maandag weer terug dus ga ik weer aan de slag
ik denk dat het probleem opgelost is
defect zat waarschijnlijk in een weerstand die verborgen zat in een stuurkabel links tegen het scherm
tussen uit gehaald en tot nu toe geen problemen meer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar