Ik krijg iedere keer dat het motormanagement gaat branden de melding dat het mengsel te arm is in bank 1.
Lambdasensor is al vervangen, de luchthoeveelheidssensor is ook al vervangen, bougies zijn voor de 3de keer verwisseld, alle vacuumslangen zijn gecontroleerd en goed bevonden het hele inlaatsysteem is gecontroleerd op lekkage en als laatst hebben we de accu vervangen ivm eventuele dipspanning.
Na resetten blijft de storing 1 of 2 dagen weg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al een 4-gas test gedaan? Wat zijn de waardes?
meten is weten, gissen is missen.
4 gastest binnen gereden stationair 3000 toeren stationair
CO2 14.50 14.80 15.70
CO 0.27 0.20 0.20
O2 0.43 0.01 0.01
HC 2.48 19 14
Lambda 1.01 0.99 1.00
Vraag: 2e stationair meting. 15.70 CO2? Of tikfoutje en 14.70?
Bij de 1e stationair meting was de motor (en uitlaat) toen goed warm?
Dit omdat er wat O2 overblijft hoewel je daar een behoorlijk CO2 percentage hebt en het CO iets hoger is als de latere metingen.
Kan een heel klein lekje in de uitlaat of uitlaatpakking zijn dat dicht wordt gedrukt als deze warmer wordt.
Als je het lambdasignaal uitleest bij relatief koude motor net na het actief worden van de regeling en bij compleet warme motor is dan het signaal hetzelfde? Of neigt het signaal naar arm bij koudere motor?
Correctie nagasgeven CO2 15.20
CO 0.00
O2 0.01
HC 14
Lambda 1.00
Naar lang zoeken ging het lampje vanzelf uit en stonk naar benzine dit kwam vanaf het actiefkoolstoffilter de aansluiting was gescheurd dit gerepareerd. Klant gaat weer rijden en afwachten of de storing nog terug komt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar