Seat ibiza 14.i: motor loopt niet mooi stationair,valt terug in toeren

Bouwjaar: 1995

Ik heb een probleem met mijn ibiza,als ik honderd rijd op de snelweg en ik geef plankgas,dan gaat hij echt maar heeeel langzaam naar de 120....als ik met een stroboscoop op het merkteken schijn van de krukaspullie dan verspring deze ook en staat hij niet mooi stil..de tekens van de distributie riem staan recht tegenover elkaar daar kan het volgens mij niet aan liggen..ik heb een andere carburateur/injectie erop gezet.hielp niet....de bougies vervangen,...hielp niet....de kabels gecontroleerd van de bougies hielp ook niet...een nieuwe rotot voor de verdelerkap....ik heb alles gehad niets hielp.....nu was de katalysator kapot en die heb ik nu leeg gahaald en er weer terug onder gezet....zou het kunnen zijn dat als ik een nieuwe katalysator er onder zet dat het probleem verholpen is??ben ik iets vergeten???ik hoop op een bruikbare tip want ik wordt er gek van!!!

Alvast Bedankt!!!!!

harry4188

Geplaatst door harry4188 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

als met de scoop je merkteken verspringt dan staat de distributie timing toch echt niet goed... het merkteken hoort dan netjes op 1 plek te blijven staan (of je hebt de scoop niet goed aangesloten)

En de kathelisator verminderd alleen de schadelijke uitstoot van je auto, en zolang deze niet verstopt is zal dat geen invloed hebben op je rijgedragvan je auto...

heeft de auto geen luchtlek ergens?! ook ff nakijken.



suc6

harry4188 (0), 18 jaar geleden

Ja de scoop is echt zeker weten goed,en als ik de onderste poelie precies op tijd heb staan...en de bovenste toch ook echt goed staat dan durf ik daar weinig aan te veranderen blijegeit.

Soms blijft het merkteken ook wel goed staan met het draaien daar aan de verdelerkap maar dan staat ie ver naast het merkteken....ik word er helemaal gek van....................

Alexander243 (0) PRO, 18 jaar geleden

Je hebt ook te maken met digitale toerenstabilisatie,Dit houdt in dat kleine toerental aanpassing doet doormiddel van de ontsteking.Als je het goed wil doen zal je hem doormiddel van de testkast (bijv. VAG-COM of VAG1551) in basisstand moeten zetten.Je hebt dan geen toerenstabilisatie meer van je ontsteking.

Dat ie een beetje verspringt is dus vrij normaal en hier zal ik dus ook niet in zoeken.

De benzinefilter zie ik als grootste oorzaker van dit probleem.Heb dit nog niet bij een seat gehad,maar bij subaru heb ik dit regelmatig meegemaakt dat niet boven de 100 KM/U kwam.Filter vervangen en probleem opgelost.

Staat ook een pijl op de filter en die moet naar links wijzen.Gebeurt ook weleens dat ze verkeerd monteren.Benzinedruk meten tijdens rijden kan ook geen kwaad om tot een diagnose te komen.

Suc6

Alexander243 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is er nieuws??????????????????????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.